Uusi EXAM-tenttitila avataan marraskuussa

Uusi Exam-tila

Uuden EXAM-tenttitilan rakennustyöt Kuntokadulla etenenvät vauhdilla. Toiveena on, että uuteen tilaan päästään tenttimään jo amk-valintakokeiden jälkeen marraskuussa 2021.

Uuden tenttilan myötä TAMKin opiskelijat siirtyvät käyttämään TAMK EXAMin (exam.tamk.fi) rinnalla  korkeakouluyhteisön yhteistä TUNI EXAMia (exam.tuni.fi). Siirtymäkauden aikana TAMKin opiskelijat käyttävät kahta eri EXAM-järjestelmää. Siirtyminen kahden EXAM-järjestelmien välillä tapahtuu kevätlukukauden 2022 aikana.

Uuteen tenttitilaan on tulossa 20 tenttipistettä. Kaikilla tenttikoneilla on erityisellä kosketuskynällä toimiva kosketusnäyttö. Lisäksi neljällä tenttipisteellä on luonnostelun mahdollistava erillinen piirtonäyttö.

Myös TAMKin EXAM-järjestelmän uusi versio otetaan käyttöön syksyn 2021 aikana. Samalla valmistellaan tenttivierailun käyttöönottoa.  Sähköisessä EXAM-tenttimisessä tenttivierailulla tarkoitetaan sitä, että opiskelija suorittaa oman korkeakoulunsa opintoihin kuuluvan tentin varaamalla itselleen sopivan tenttiajan jonkun toisen korkeakoulun tenttitilasta. EXAM-korkeakoulujen välinen tenttivierailusopimus on voimassa vuoden 2022 loppuun. Vierailujen mahdollistavat kohteet näet https://e-exam.fi/exam-tenttivierailu/ -sivulta.

C-talon remontti tulee vaikuttamaan sähköiseen tenttimiseen keväällä 2022. Remontin arvioitu alkamisajankohta on huhtikussa 2022. Tarkemmat tiedot C-talon remontista löydät intrasta.