TOHTOS-Tohtorikoulutuksen työelämäyhteyksien kehittäminen -hankkeen loppuseminaari 2019

Minne menet tulevaisuuden tohtori? Nuorten tutkijoiden urasuunnittelua tukemassa.

Tohtorikoulutuksen tehtävänä on valmistaa osaajia vaativiin akateemisiin tutkimus-, kehittämis- ja opetustehtäviin. Pätevöityminen tutkijaksi ei kuitenkaan aina riitä tuomaan varmuutta työllistymisestä. Työelämän rakenteiden hallitseminen, erilaisten uravaihtoehtojen tunteminen ja omien vahvuuksien tunnistaminen ovat yhä tärkeämpiä menestystekijöitä. Seminaarin tavoitteena on lisätä keskustelua tohtoriopiskelijoiden uusista tavoista ja mahdollisuuksista työllistymiselle sekä osaamisen ja ammattitaidon hyödyntämiselle.

Kohderyhmä:
Tohtoriopiskelijat, uraohjaajat, työnantajat sekä yliopisto-opetuksen toimijat ja kehittäjät

Aika:
Keskiviikko 13.2.2019 klo 9:30-15:15

Paikka:
Tieteiden talo, Kirkkokatu 6, Helsinki

Ilmoittautuminen:
Ma 11.2.2019 mennessä e-lomakkeella

Suoratoisto:
Seminaariin on mahdollista osallistua suoratoistopalvelun välityksellä. Linkki lähetetään ilmoittautuneille sähköpostilla.

Tieteiden taloon on esteetön pääsy. Liikuntarajoitteiset pääsevät parhaiten taloon sisäpihan oven kautta. Talossa on viisi kerrosta ja kellarikerros; jokaiseen kerrokseen ja saliin 104 pääsee hissillä. Inva-WC sijaitsee kellarikerroksessa. Lisätietoja: http://www.tieteidentalo.fi/fi/tilat-ja-tilavaraukset

Ohjelma:

9:30              Aamukahvi/-tee

10:00            Avaussanat
Projektipäällikkö Jukka Sysilampi, Tampereen yliopisto

10:15            Miten hyödyntää paremmin tohtoreiden osaamista
Johtava asiantuntija Ida Mielityinen, Akava
Yhdistyskoordinaattori FT Miia Ijäs-Idrobo, Tieteentekijöiden liitto

11:00            Korkeakoulu- ja tiedepolitiikan tavoitteita akateemiselle koulutukselle
Opetusneuvos Paavo-Petri Ahonen, opetus- ja kulttuuriministeriö

11:45            Lounas (omakustanteinen)