Tohtoreiden monet mahdollisuudet työllistyä - seminaari 11.6.2018 Tampere/stream

Tohtoreiden monet mahdollisuudet työllistyä

Seminaarin materiaalit ovat saatavilla osoitteessa: https://sites.tuni.fi/tohtos/recordings/.

TOHTOS-Tohtorikoulutuksen työelämäyhteyksien kehittäminen -hankkeen seminaari

Kohderyhmä: Tohtoriopiskelijat, koulutuksen toimijat ja kehittäjät kaikissa yliopistoissa sekä työnantajat

Maanantai 11.6.2018 klo 10:00-15:00, ohjelma alla

Tampereen yliopisto, Pinni B1096. Tilaisuus myös streamataan online (linkki lähetetään ilmoittautuneille)

Ilmoittautuminen 1.6.2018 mennessä e-lomakkeella

Tohtorikoulutus on aiemmin tarkoittanut pääsääntöisesti työllistymistä vaativiin akateemisiin tutkimus- ja opetustehtäviin. Nykypäivänä tohtorit työllistyvät korkeaa osaamista ja asiantuntijuutta edellyttäviin tehtäviin myös akateemisten yhteisöjen ulkopuolelle.

Tohtorikoulutus muuntuu ja tarjoaa uudenlaista osaamista myös työelämätaitojen ja työelämälähtöisyyden varalle vastaten työelämän muuttuviin vaatimuksiin. Tämän TOHTOS-hankkeen järjestämän loppuseminaarin kulmakivenä on nostaa esille uusia tapoja ja mahdollisuuksia työllistymiselle sekä osaamisen ja ammattitaidon hyödyntämiselle.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Tervetuloa!

Ohjelma

10:15 – 10:30                   Onko tohtorikoulutus muuttunut työelämälähtöisemmäksi?

Projektipäällikkö Jukka Sysilampi, Tampereen yliopisto

10:30 – 11:15                    Sulapacin tarina – tohtorikoulutus innovaation lähteenä

Toimitusjohtaja Suvi Haimi, Sulapac Oy

11:15 – 12:00                    Muutosjohtajan työ –tiedettä vai taidetta?

Muutosjohtaja Harri Jokiranta, Etelä-Pohjanmaan sote- ja maakuntauudistus

12:00 – 13:00                  Lounas (omakustanteinen)

13:00 – 13:45                   Yliopistosta työelämään ja takaisin: mitä molemmat osapuolet voivat hyötyä?

Dekaani Pauli Kuosmanen, Tampereen teknillinen yliopisto

13:45 – 14:30                    TOHTOS-hankkeen tulokset

Toimintamallin esittely

Verkkokurssien esittely

Digitaalinen väylä

14:30 – 15:00                    Yhteenveto

Lisätiedot: Koordinaattori Olli Nuutinen, Tampereen yliopisto, olli.nuutinen(at)uta.fi.