Palkkaa tohtori! Tulevaisuuden tohtorit jakavat tarinansa Youtube-videoilla

English summary is found at the end of the article.

Jos ei riitä, että on ajan tasalla, vaan haluaa olla vähän edellä – siihen tarvitaan tohtoreita”. Näin tohtoriopiskelija Niina Vuokila kuvaa videossaan sitä, mihin yritysmaailma tarvitsee tohtoreita. Metsätieteen jatko-opiskelija Olalla Díaz-Yáñes kertoo jo lisänneensä oman videonsa ammatilliseen portfolioonsa: ”Aion käyttää videotani tulevaisuuden työnhaussa”. Tohtoriopiskelijat kertovat, että pelkkä videon kuvausprosessi auttoi ammatillisen minäkuvan rakentamisessa. Ennen videon kuvausta on mietittävä tarkkaan, mitä itsestään haluaa kertoa. Miten selitän ammattiosaamiseni toisen erikoisalan ihmisille? Missä työskentelytaidoissa olen loistava?

Olalla Díaz-Yáñez from University of Eastern Finland in her Youtube video #tohtos #forestry #uef.

Itä-Suomen yliopisto julkaisi ensimmäiset tohtoritarinansa. Viiden yliopiston yhteistyössä toteutettava Tohtos-projekti luo kevään 2018 aikana yhteensä sata tohtoritarinaa. Youtube-videoilla eri alojen tohtoriopiskelijat kertovat, millaista osaamista tulevilla tohtoreilla on ja miten siitä on hyötyä myös akateemisen maailman ulkopuolella.

Ensimmäiset 22 videota ovat nyt katsottavissa projektin Youtube-soittolistalla Doctoral stories I Tohtoritarinat. Tulevien videoiden julkaisusta tiedotetaan projektin verkkosivuilla sekä sosiaalisessa mediassa:

Twitter: @tohtos

Instagram: @tohtos_fi

Lisätiedot, suunnittelija Kristiina Väänänen. kristiina.vaananen(at)uef.fi, p. 050 409 0735

Hire a doctor! Future doctors share their knowledge in Youtube videos

As a part of Tohtos project, hundred Youtube videos are published during the spring 2018. University of Eastern Finland started with publishing the first 22 videos, where doctoral students tell to wider audience about their expertise, and how it could be utilized even outside academia. Videos are in Youtube playlist Doctoral stories I Tohtoritarinat. Five Finnish universities participate in Tohtos project and they will produce altogether 100 doctor videos.

Stay tuned for the upcoming videos! Publications shall be informed in our website and in our social media channels:

Twitter: @tohtos

Instagram: @tohtos_fi

Additional information, coordinator Kristiina Väänänen. kristiina.vaananen(at)uef.fi, p. 050 409 0735