Digitaalinen markkinointi -koulutus

Digitaalinen markkinointi 9.10.2025 & 24.10.2025. Humak logo, Euroopan unionin osarahoittama logo, Tuottajakeskus Living Lab logo

Kaksiosainen luovien alojen tuottajille suunnattu Digitaalinen markkinointi -koulutuskokonaisuus järjestetään lokakuussa etätoteutuksena. Koulutuskokonaisuuden tuottaa Humanistinen ammattikorkeakoulu ja kouluttajana toimii Sanna Virtanen Flumenialta.

Osa 1: Torstai 9.10.2025 klo 14–16 Teams-etäkoulutus

Koulutuskokonaisuuden ensimmäisessä osassa keskitytään eri somekanaviin, sisältömuotoihin sekä maksullisen mainonnan mahdollisuuksiin. Käsiteltävät teemat ovat:

  • Missä mennään somessa nyt ja tulevaisuudessa
  • Kiinnostavan sisällön merkitys
  • Ammatillinen rooli somessa – organisaatio vai henkilö
  • Missä kanavassa (LinkedIn, Meta, TikTok)
  • Sisältömuodot somessa (videot, Reelsit, tarinat, julkaisut)
  • Vaikuttavuuden seuranta
  • Näkyvyyden kasvattaminen maksullisesti – milloin kannattaa ja miten toteutetaan oikeilla työkaluilla (Meta Ads, LinkedIn Ads)

 Osa 2: Perjantai 24.10.2025 klo 9–11 Teams-etäkoulutus

Toisessa osassa perehdytään asiakasymmärrykseen, sisällöntuotantoon sekä hakukoneoptimointiin. Koulutuksen aiheet ovat:

  • Alustus digimarkkinointiin ja asiakaspolkuun
  • Asiakasymmärryksen kasvattaminen
  • Digimarkkinoinnin perusteita – erilaisia keinoja ja näkyvyyden kasvattamiseen
  • Sisällöntuotanto myynnin ja kaupallisen toiminnan välineenä.
  • Hakukoneoptimoinnin perusteet: sisällöllinen hakukoneoptimointi, otsikointi, sisältö, sisältömuoto, asiakkaan tiedonhaun eri vaiheet
  • Hakusanamainonnan perusteet
  • Verkkosivuston analytiikka
Sanna Virtanen, Flumenia. Kuvaaja Emmi Virtanen.
Sanna Virtanen, Flumenia. Kuvaaja Emmi Virtanen

 

Kouluttajana toimii Sanna Virtanen Flumenialta.

Hän kuvaa itseään näin:
”Ammatillinen matkani on pitänyt sisällään monipuolisesti markkinoinnin, myynnin ja viestinnän tehtäviä mm. digimarkkinointi- ja viestintätoimistossa, kasvuyrityksessä ja kansainvälisessä yrityksessä.

Olen toiminut eri rooleissa: koordinaattorina, suunnittelijana, asiantuntijana, kouluttajana, markkinointipäällikkönä, mutta ennen kaikkea digimarkkinoinnin kehittäjänä ja toteuttajana.”

 

 

Ilmoittaudu koulutukseen Humakin verkkolomakkeella (avautuu uuteen välilehteen). Linkki koulutukseen lähetetään osallistujille ilmoittautumisen jälkeen.

Koulutus on maksuton ja avoin kaikille tuotantojen parissa työskenteleville tai alaa opiskeleville. Koulutus sisältää kaksi erillistä koulutustilaisuutta, joita ei tallenneta.

Tervetuloa oppimaan lisää digitaalisesta markkinoinnista!

Lisätietoja:
Anna Leino
tuottaja, Humanistinen ammattikorkeakoulu
anna.leino@humak.fi

Tuottajakeskus Living Lab -projektia koordinoi Tampereen ammattikorkeakoulu kumppaneinaan Metropolia Ammattikorkeakoulu, Seinäjoen ammattikorkeakoulu, Humanistinen ammattikorkeakoulu ja elävän musiikin edunvalvontajärjestö LiveFIN ry. Hankeaika 1.1.2024-30.6.2026. Hanke on Euroopan unionin osarahoittama.