Luovien alojen ekosysteemeissä toimimisen taidot -koulutus 1 & 2

Luovien alojen ekosysteemeissä toimimisen taidot 1 & 2 19.9.2024 / 14.-15.11.2024, Tampereen ammattikorkeakoulu logo, Euroopan unionin osarahoittama logo, Tuottajakeskus Living Lab logo

Kaksiosainen Luovien alojen ekosysteemeissä toimimisen taidot -koulutus käynnistyy hybriditoteutuksena torstaina 19.9.2024 klo 9-12. Jälkimmäinen osa, Luovien alojen ekosysteemeissä toimimisen taidot 2, järjestetään kaksipäiväisenä retriittinä 14.-15.11.2024 Ikaalisissa, Kauppilan tilalla. Voit osallistua koulutuskokonaisuuden kumpaankin osaan tai vain toiseen.

Toimintaympäristömme muuttuu kiihtyvällä vauhdilla kompleksisemmaksi ja vaikeammin ennustettavaksi. Samalla moninaisen yhdessä tekemisen merkitys kasvaa. Oman ja yhteisen onnistumisen kannalta kyky toimia verkostoissa ja jatkuvasti elävissä ekosysteemeissä on usein ratkaisevan tärkeää.

Koulutuskokonaisuuden teemat:

• Systeemisen ymmärryksen kehittäminen/kasvattaminen
  • Mukaan kutsumisen taidot
  • Systeemeissä johtamisen taidot
  • Visioajattelu systeemeissä

Valmennus sisältää paljon käytännön esimerkkejä edellä mainitusta teemoista.

Luovien alojen ekosysteemeissä toimimisen taidot 1

Torstai 19.9.2024 klo 9-12

Koulutuksen 1.osa järjestetään hybridinä. Mahdollisuus osallistua koulutukseen etänä, paikan päällä TAMKin pääkampuksella tai etäkatsomoissa:
– Metropolian kampus, tila Yhteistyötila Kuvio AR 222, Hämeentie 135 D, 00560 Helsinki (max 7 hlöä)
– Seinäjoen ammattikorkeakoulun kampus, Neuvotteluhuone F120, Frami F, Kampusranta 11, Seinäjoki

Ilmoittaudu koulutukseen verkkolomakkeella (avautuu uuteen välilehteen). Samalla lomakkeella pääset ilmoittautumaan myös koulutuksen toiseen osaan Ikaalisissa.

Luovien alojen ekosysteemeissä toimimisen taidot 2

Torstai-perjantai 14.-15.11.2024

Koulutuskokonaisuuden 2. osan eli kaksipäiväisen retriitin paikkana toimii Kauppilan matkailutila (Kauppilanranta 2, 39500 IKAALINEN). Alustavat aikataulut torstai 14.11. klo 9-20 ja perjantai 15.11. klo 9-16. Retriitille on mahdollisuus osallistua paikan päällä myös vain päiväohjelmaan (ei etäosallistumismahdollisuutta). Hanke tarjoaa asiantuntijapalvelut, lounaan ja kahvit. Mukaan mahtuu max. 20 osallistujaa.

Retriitin OHJELMA päivittyy myöhemmin. Mahdollisuus myös kimppakyytiin Tampereelta jos kiinnostuneita on tarpeeksi. Ilmoittaudu retriitille viimeistään 31.10.2024 verkkolomakkeella (avautuu uuteen välilehteen).

Omakustanteinen majoituspaketti Kauppilan matkailutilalla:
Majoitus aamiaisella 52€
Illallinen 25€
Majoitus ja illallinen varataan itse suoraan Kauppilasta sähköpostitse kalle@kauppila.net (mainitse Tuottajakeskus Living Labin Systeemiajatteluretriitti). Majoituksen ja illallisen peruutukset hoitaa majoittuja itse suoraan Kauppilan kanssa heidän peruutusehtojensa mukaisesti.

Fasilitaattorina molemmissa koulutuksissa toimii tiimivalmentaja, coach Veijo Hämäläinen Tampereen ammattikorkeakoulusta.

Veijo Hämäläinen, kuvaaja Anni Tapio
Veijo Hämäläinen, kuvaaja: Anni Tapio

”Olen kokenut valmentaja, opettaja, ajattelija, innostuja ja innostaja. Viimeisen 20 vuoden aikana olen valmentanut ja coachannut satoja tiimejä, johtoryhmiä, esihenkilöitä ja paremmasta ajattelusta kiinnostuneita. Tekemistäni ohjaa oma henkilökohtainen missioni pelastaa ihmiset huonoilta töiltä.

Syvä ymmärrys siitä, että tulokset syntyvät suhteissa sekä erityinen kiinnostus systeemiajatteluun, johtamiseen ja hyvinvointiin ovat taustalla ekosysteemeissä ja verkostoissa toimimisen taitojen synnyttämisessä. Olemme kaikki oman systeemimme vaikuttajia – halusimme tai emme. Mitä paremmin osaamme sen nähdä ja ajatella, sitä paremmin osaamme siinä toimia.

Päätyönä toimin tiimivalmentajana Tampereen ammattikorkeakoulun Proakatemiassa. Yrittäjänä tarjoan palveluja kaikille, jotka haluavat saavuttaa tavoitteitaan ja samalla olla tekemässä kaikille parempaa työelämää.”

Tervetuloa mukaan!

Lisätietoja:
projektipäällikkö Susanna Ihanus
susanna.ihanus@tuni.fi
p. 050 5222 755
sites.tuni.fi/tuottajakeskuslivinglab

Tuottajakeskus Living Lab -projektia koordinoi Tampereen ammattikorkeakoulu kumppaneinaan Metropolia Ammattikorkeakoulu, Seinäjoen ammattikorkeakoulu, Humanistinen ammattikorkeakoulu ja elävän musiikin edunvalvontajärjestö LiveFIN ry. Hankeaika 1.1.2024-30.6.2026. Hanke on Euroopan unionin osarahoittama.