Tutkimusmatka itsensä johtamiseen - tiedosta toimeenpanoon

Tervetuloa luovien alojen tuottajille räätälöityyn itsensä johtamisen kaksiosaiseen koulutukseen 23.4. ja 28.5.2024. Koulutukset järjestetään Tampereella/hybridinä ja etätoteutuksena. Koulutus on maksuton.

Kuten nykyään on tapana, kouluttajamme Carolina Pajula kysyi tekoälyltä, mitä valmennusta luovien alojen tuottajat kaipaavat itsensä johtamiseen. Eipä sieltä mitään yllättävää viisautta tullut. Mutta proseduuri vahvisti näkemyksen: Me kaikki (myös tekoäly) tiedämme tasan tarkkaan mitä kaikkea itsensä johtamisen kehittämiseen tarvitaan, tietoa ei puutu ja sitä on media ja netti väärällään. Mistä sitten kiikastaa? Monestakin asiasta.

Ensimmäisessä Tutkimusmatka itsensä johtamiseen -työpajassa tutkimme itsensä johtamista. Mitä kaikkea siihen liittyy ja miten sitä tehdään. Erityisesti lähdemme tutkimaan omaa mieltä ja toimintaa, mitkä asiat estävät itsensä johtamisen taitojen kehittämistä? Mitkä asiat auttavat siinä? Mitä tarkoittaa toimeenpano, miten se eroaa motivaatiosta?

Työpajojen välissä kotitehtävänä testataan ja tutkitaan itsensä johtamisen kehittämistä, havainnoidaan esteitä ja kirjataan ylös onnistumisia. Kakkostyöpajassa syvennämme tietämystä itsensä johtamisesta kollegiaalisesti jakamalla kokemuksia ja oivalluksia. Lopuksi laadimme suunnitelman tulevaan.

Kouluttajana toimii Carolina Pajula (KM, työnohjaaja (STOry), RMP-motivaatiovalmentaja, ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti) TAMKista. Lähikokoontuminen 23.4. Tampereella TAMKin pääkampuksella (Kuntokatu 3) tilassa B3-27.

Merkkaa jo kalenteriisi tiistai 23.4. klo 9-12 (hybridi) ja tiistai 28.5. klo 9-11 (etä) ja ilmoittaudu mukaan ilmoittautumislomakkeella (avautuu uuteen välilehteen).

Livekatsomoita järjestävät Etelä-Pohjanmaalla SeAMK ja pääkaupunkiseudulla Metropolia:

• Alajärvi: Ti 23.4. klo 9-12 tilaisuuteen voit osallistua myös Hubi25:n etäkatsomosta käsin (Hubi25, osoite Hoiskontie 25, Alajärvi). Mikäli tulet paikalle etäkatsomoon, niin ilmoita siitä Marjolle 19.4. mennessä: marjo.vistiaho@seamk.fi tai 040 830 2127.
  • Kauhajoki: Ti 23.4. klo 9-12 tilaisuuteen voit osallistua myös Kauhajoen etäkatsomosta käsin (Topeeka 47, Kauhajoki). Mikäli tulet paikalle etäkatsomoon, niin ilmoita siitä Janikalle 19.4. mennessä: janika.hautaviita@seamk.fi tai 040 830 2023.
  • Helsinki: Ti 23.4. klo 9-12 tilaisuuteen voit osallistua myös Metropolian etäkatsomosta käsin (Arabian kampus, Yhteistyötila Tuokio AR224, Hämeentie 135, 00560 Helsinki) Mukaan mahtuu 3 henkeä. Ilmoittaudu Lauralle 22.4.2024 mennessä: laura.haarala2@metropolia.fi.

Lisätietoja:
projektipäällikkö Susanna Ihanus
susanna.ihanus@tuni.fi

Tuottajakeskus Living Lab -projektia koordinoi Tampereen ammattikorkeakoulu kumppaneinaan Metropolia Ammattikorkeakoulu, Seinäjoen ammattikorkeakoulu, Humanistinen ammattikorkeakoulu ja elävän musiikin edunvalvontajärjestö LiveFIN ry. Hankeaika 1.1.2024-30.6.2026. Hanke on Euroopan unionin osarahoittama.