Vinkkejä ja kokemuksia Moodlen arviointikirjasta

Yliopiston arviointiohjeen mukaan vain hyväksytyt suoritukset julkaistaan opiskelijanumeroittain. Jos opintojaksolla on paljon arvioitavia kohteita, on mahdollista päätellä hylätyt suoritukset taulukkolaskentalistoista. Moodlen arviointikirjaan on mahdollista tallentaa opiskelijakohtaiset pisteet ilman, että muut pääsevät niitä näkemään. Opiskelijalla on myös mahdollisuus nähdä oma sijoituksensa suhteessa muihin opiskelijoihin reaaliajassa.

Oheisessa videossa digimentori Juha Nykänen kertoo kokemuksia arviointikirjasta 60 opiskelija, kahden opettajan ja 120 arvioitavan osasuorituksen opintojaksolta.

Mitä tarvitsen?

Arviointikirjan löydät Moodlen asetukset -valikosta. Kaikki Moodle-ohjeet löytyvät TUNI Moodlen etusivun Ohjeet ja tuki -sivulta

Katso tallenne Digin viemää! -koulutuspäivässä pidetystä esityksestä:

Juha Nykänen: Vinkkejä ja kokemuksia Moodlen arviointikirjasta