Yhtenäinen ilme materiaaleihin korkeakouluyhteisön dokumenttipohjilla

Office-tiedostojen (PowerPoint, Word ja Excel) pohjiksi voit valita kuvan tai teeman lukuisista valmiista vaihtoehdoista. Erinomainen vaihtoehto tiedostopohjaksi on myös Tampereen korkeakouluyhteisön oma pohja, jossa värit ja logot ovat yhteisön virallisen ilmeen mukaisia ja pohjat tarkistettu myös  saavutettavuuden näkökulmasta.

Mitä tarvitsen?

Officen toimisto-ohjelmat löydät työpöytäversioina omalta koneelta tai selaimella käytettävät versiot O365-palvelusta osoitteesta portal.office.com

Miten toimin?

Työpöytäversioissa:

Dokumenttipohjat asentuvat automaattisesti keskitetyssä ylläpidossa oleville tietokoneille. Kun avaat koneellasi olevan Word-, PowerPoint- tai Exel-ohjelman, löytyvät pohjat sen jälkeen seuraavaa reittiä:

File (Tiedosto) -> New (Uusi) -> Shared/Custom (Jaettu/Mukautettu).

Online Office-ohjelmat:

1. Lataa tarvitsemasi dokumenttipohjat ensin koneellesi Markkinointipankista.
  2. Löydät tutut toimisto-ohjelmat osoitteesta portal.office.com ja voit käyttää niitä selaimella. Avaa tallentamasi pohja ja luo siihen haluamasi esitys. O365-palvelun sovellusten joukosta (vohvelivalikosta) löydät Document Templates -kohdan, josta pääset myös ohjesivulle.
Mitä kannattaa huomioida?

Korkeakouluyhteisön dokumenttipohjia on monenlaisia eri logoilla (TAU/TAMK/TUNI) ja eri kielillä.

Dokumenttipohjien asentuminen työpöytäsovellukseen vaatii, että tietokoneella on ollut TUNI VPN -yhteys päällä jonkin aikaa. Jos tarvitset dokumenttipohjia, mutta ne eivät näy, vaikka olet pitänyt VPN-yhteyttä käynnissä tunnin ajan, ota yhteys IT Helpdeskiin.

Markkinointipankista löydät myös paljon muuta materiaalia, kuten esittelymateriaalia, logoja sekä ohjaita ja oppaita, jotka auttavat sinua suunnittelemaan ja tilaamaan korkeakouluyhteisön toiminnassa tarvittavia viestintä- ja markkinointimateriaaleja.

Vinkki päivitetty 6/2022