Muistutus sähköisen tenttimisen ohjeista

Sähköisen tenttimisen tiloihin ei saa ottaa mukaansa mitään ylimääräistä tavaraa. Vain kulkukortti ja ennalta sovitut lääkinnälliset apuvälineet on sallittu. Kielto koskee niin laukkuja ja kännyköitä kuin kirjoja ja laskimiakin. Tentin aikana saa käyttää ainoastaan tenttikoneella olevia ohjelmistoja (esim. laskin) ja tentin mukana olevia tiedostoja. Myös huput, pipot ja muut hatut ovat kiellettyjä, jotta tenttijän henkilöllisyys voidaan kuvan perusteella tarvittaessa varmistaa.

Tenteissä käyneiltä opiskelijoilta on myös tullut toive muistuttaa muista säännöistä (esim. hiljaisuus, hajusteettomuus). Sääntöjä noudattamalla varmistat kaikille mahdollisuuden joustavaan ja yhdenvertaiseen osaamisen todentamiseen Tenttiterraariossa.

Tarkista ohjeet Opiskelijat-sivulta , mistä saat myös tietoa mahdollisista poikkeusaukioloajoista ja muista sähköiseen tenttimiseen liittyvistä asioista. Tenttiterraariot ovat käytettävissä valintakokeiden aikana.

COVID-19-ohjeistus

Vain terveenä tenttiin

Jos sinulla on sairas olo, et saa mennä sähköiseen Exam-tenttiin. Et myöskään saa mennä tenttiin, jos olet ollut lähikontaktissa COVID-19 -sairastuneen henkilön kanssa 14 päivän sisällä. Jos kuulut riskiryhmään tai sinulla on muuta kysyttävää tenteistä, ota yhteyttä tentaattoriin.

Hygieniaohjeet

TAMKin sähköisen tenttimisen tiloissa tulee käyttää kasvomaskia. Kädet tulee pestä ennen tenttiin menoa. Pyyhi tenttiterraariossa olevilla desinfioivilla liinoilla tenttipisteesi näppäimistö, hiiri ja kosketuspinnat. Halutessasi voit ottaa mukaan omat suojakäsineet ja korvatulpat, jos haluat käyttää niitä. Huolehdi roskasi roskiin. Tenttiterraarioiden omat kuulosuojaimet eivät ole käytettävissä poikkeustilanteen aikana.

Kulkeminen

Saavu tenttiin juuri ennen varaamaasi tenttiaikaa. Huolehdi tiloissa turvaetäisyyksistä. Käsineet ja muut suojavarusteet tulee itse viedä siististi roskiin. Peru tai muuta Exam-varaus heti, jos et pääse tekemään tenttiä varaamanasi aikana.   Opiskelijat pääsevät kulkemaan kampuksella kulkuoikeuksiensa mukaisesti.

Lisätietoja: tenttiterraario.tamk(at)tuni.fi