Varauksen teko kännykällä ja tenttivierailu TAMK EXAMiin

Tenttivierailu on EXAM-järjestelmän ominaisuus, minkä avulla voit tenttiä eri korkeakoulupaikkakunnilla ympäri Suomen. Tenttivierailu tarkoittaa, että suoritat TAMKin opintojakson EXAM-tentin toisen korkeakoulun EXAM-tilassa. Tenttivierailua ei saa tehdä TUNI EXAMista TAMKin tenttivierailutilaan (B3-23 EXAM Visit).

Tenttivierailua ei saa suorittaa TUNI EXAMista TAMKin tenttivierailutilaan (B3-23 EXAM Visit). Tenttivierailussa tiedot liikkuvat kansallisen palvelun kautta. Tämä lisää tentin siirrosta johtuvia teknisiä riskejä ja aiheuttaa ylimääräisiä kustannuksia. Tenttivierailu tehdään Varaus ulkopuolisesta organisaatiosta -painikkeesta. Painiketta käytetään ainoastaan tilanteissa, joissa olet menossa tenttimään toiselle korkakoulupaikkakunnalle.

TUNI EXAMista varatut tenttivierailut TAMKin EXAM -tilaan pyritään poistamaan säännöllisesti. TAMK EXAM –koneiden siirrot TUNI EXAMiin jatkuvat maaliskuussa.  Kahden samanlaisen EXAM-järjestelmän käyttö päättyy syksyllä 2023, kun TAMK EXAMin käytöstä luovutaan.

EXAM tenttivarausten tekeminen kännykällä ei välttämättä toimi erityisen hyvin. Jos et näe EXAMin tilalistassa kaikkia tenttitiloja, vieritä tilalistaa alaspäin sormellasi. TAMKin tenttitilat ovat aakkosellisella listalla alempana. Jos tämä ei auta, tee tenttivaraus tietokoneella.