Tampereen tulevat tohtorit tubettavat! Palkkaa tohtori ja saat analyyttisen, nopeasti uutta oppivan moniosaajan.

Tampereen ensimmäiset tohtorivideot on nyt julkaistu! Katso kaikki videot Youtubessa.

Tiedätkö, mitä nykypäivän tohtori osaa? Millaisia taitoja väitöskirjaprosessissa saavutetaan? Tampereen yliopiston väitöskirjatyöntekijät avaavat osaamistaan Youtube-videoilla ja kertovat työnantajille, miksi heidät pitäisi palkata. Tulevaisuuden tohtoreiden vahvuuksia ovat nopea omaksumiskyky, teoreettisen tiedon yhdistäminen käytäntöön sekä analyyttinen ja itsenäinen työskentelyote. Myös oivaltavaa asennetta löytyy. Numerolla 1 salibandya pelaava Liisa Ikonen lopettaa videonsa, “You should hire me, because I am the number one!”. Liisa on biolääketieteen tekniikan jatko-opiskelija Tampereen teknillisessä yliopistossa.

Liisa Ikonen, Tampereen teknillisen yliopiston väitöskirjatyöntekijä.

Tohtorit haluavat vaikuttaa tutkimusmaailman lisäksi koko yhteiskuntaan. Sosiologi, vähemmistöuskontoja ja kulttuuri-identiteetin syntyä tutkiva Muhammad Ashan Qureshi toivoo, että kaikki hänen tutkimuksensa johtaisi käytännön sovelluksiin ja sen myötä muutoksiin yhteiskunnassa. Hän kokee, että vain silloin tutkimuksella on merkitystä.

Tampereen yliopiston tulevien tohtoreiden Youtube-videot ovat osa viiden suomalaisyliopiston TOHTOS-projektia, minkä tavoitteena on tohtorikoulutuksen työelämäyhteyksien kehittäminen. Youtube-videoiden avulla tulevaisuuden tohtoreiden osaamisesta kerrotaan laajemmalle yleisölle. Videoiden esiintyjät voivat käyttää omia videoitaan myös työnhakuasiakirjana. Kevään 2018 aikana valmistuu noin sata Youtube-videota, joista 70 on jo julkaistu Youtube-soittolistalla Doctoral stories I Uratarinat. TOHTOS-projektia voi seurata hankkeen verkkosivuilla https://research.uta.fi/tohtos/ sekä Twitterissä (@tohtos) ja Instagramissa (@tohtos_fi).