Henkinen infra vaatii muutakin kuin rahaa tai seiniä, sillä se muodostuu osaamisesta, verkostoista ja tulevaisuuden uskosta

Susanna Ihanus

Kohtaamisilla ja koulutuksella kohti uusia rakenteita – Tuottajakeskus Living Lab luo henkistä infraa luovan alan tuottajille

”Kaiken toiminnan taustalla on edelleen samat jaetut kokemukset erityisesti vapaan kentän tuotantojen puolelta, jossa työ on aikamoista silppua ja rahoitus sekä työn jatkuvuus epävarmaa. Vaikka tuottajat työskentelevät osana erilaisia työryhmiä ja produktioita, he tekevät töitään usein yksin. Tarve on ollut saada tuottajaverkostot näkyviin ja jaettua työn tekemisen problematiikkaa saman alan osaajien kanssa. Isossa kuvassa tavoite on turvata valtakunnallisesti kulttuurin ja taiteen toimintaedellytykset ja tuottajien(kin) kestävä työllistyminen.”

Projektipäällikkö Susanna Ihanus Tampereen ammattikorkeakoulusta avasi Tuottajakeskus Living Labin taustoja, tarvetta ja tavoitteita hankkeen osatoteuttajan LiveFINin blogissa.

Lue koko blogikirjoitus LiveFINin Lavan takaa -blogista.