Tuottajien toimintaedellytyksiä kehitetään Tuottajakeskus Living Lab -hankkeella

Susanna Ihanus

"Tuottajat ovat ammattiryhmä, jotka toimivat taustalla ja kulttuuriteosten kulisseissa. Haluamme tuoda näkyväksi, millaista ammattiosaamista on tarjolla ja miten sitä voitaisiin hyödyntää", kertoo Tuottajakeskus Living Labia koordinoivan Tampereen ammattikorkeakoulun projektipäällikkö Susanna Ihanus.

Tuottajien työ on yksinäistä, vaikka he työskentelevät osana erilaisia työryhmiä ja produktioita. Kollegiaalisen tuen tarpeeseen, työn tekemisen problematiikan jakamiseen ja tuottajaverkoston näkyväksi tekemiseen vastataan Tuottajakeskus Living Labissa tarjoamalla luovien alojen tuottajille Valmentava mentorointi -ohjelmaa, pienryhmätyönohjausta ja verkostotilaisuuksia.

TAMK Musiikki haastatteli Susanna Ihanusta Tuottajakeskus Living Labista, lue koko artikkeli TAMK Musiikin sivuilta.