Jotain tarttis tehdä - Slushista Laukamoon

Makasiini
Hyviä talousuutisia ei ole Suomessa kuultu pitkään aikaan. Vienti junnaa paikallaan, ja yritykset ilmoittavat irtisanomisista yksi toisensa perään.

Suurin osa asiantuntijoista ja kansalaisista myöntää, että Suomen talous on pahassa jamassa. Juuri kukaan sen sijaan ei tunnu tietävän miten siitä pääsisi pois. Yliopisto-TV tarttui aiheeseen ja vieraili muun muassa uusia innovaatioita esittelevässä Slush-tapahtumassa Helsingissä ja perinteisellä Laukamon metallitehtaalla.

Keinoista Suomen saamiseksi jälleen nousu-uralle keskustelevat studiossa sosiologi, tutkija Olli Herranen ja ajatuspaja Liberan tutkimusjohtaja, Hankenin dosentti Anders Ekholm. Valikoimassa on keppiä ja porkkanaa, julkista ja yksityistä tutkimustoimintaa, verojen korotuksia tai veroleikkauksia.

Suomi nousuun -makasiini on TVII kurssin opiskelijoiden tuotantoa, opettajanaan vierailijaprofessori Renny Jokelin.

Toista video YouTubessa (aukeaa uuteen välilehteen)