SPR, sienimetsä, Y-kampus ja burger

Reportaasi
Toimittajat vierailivat SPR:n suuressa Kalkun logistiikkakeskuksessa, jossa on valmiudet lähettää esimerkiksi kenttäsairaala kahdessa vuorokaudessa. Suomen Punaisen ristillä on maailman laajin delegaatti- eli avustustyöntekijäreservi.

TVI kurssin toinen opiskelijaryhmä lähti sienimetsään. Asiantuntijana oli Pirkanmaan Marttojen sienineuvoja Tuula Kylä-Laaso. Mukana oli myös kiinalainen opiskelija, Lu Shengje ”Jason”, jolle kokemus oli täysin uusi.

Tampereen yliopiston keskuskampukselle on avattu uusi Y-kampus, joka on osa Tampere3 -hanketta. Y-kampus tarjoaa kokoontumispaikan kaikille opiskelijoille kaikilta tieteenaloilta. Y-kampus tarjoaa yrittäjyyskursseja ja -valmennusta.

Tampereelle on viime aikoina perustettu lukuisia kotimaisia hampurilaisravintoloita. Asiakkaat ovat valmiita maksamaan laadusta, lähiruoasta ja tuoreista raaka-aineista. Ala on muuttunut viime vuosina paljon.

Reportaasit ovat TVI kurssin opiskelijoiden tuotantoa.

Toista video YouTubessa (aukeaa uuteen välilehteen)