Suomi 3.0 – Kaikki nuoret kestävää hyvinvointia rakentamassa -konferenssi 22.-23.11.2018.

Paikka: Helsingin yliopisto, Athena, sali 107, Siltavuorenpenger 3A, 1 krs.

Huomioitavaa: esteetön kulku saliin rakennuksen Siltavuorenpenger 5 A (Minerva) kautta.

ALL-YOUTH on monitieteinen hanke, joka tutkii 16–25-vuotiaiden nuorten yhteiskunnallisen osallistumisen kykyjä ja esteitä sekä nuorten käsityksiä kestävästä kehityksestä, kasvusta ja hyvinvoinnista. Hanke tuottaa uusia ratkaisuja nuorten aktiivisempaan kansalaisuuteen vuorovaikutteisen hallinnon ja oikeusvaltioperiaatteen, digitaalisten innovaatioiden sekä kestävän kehityksen ja biotalouden näkökulmista.

Konferenssi tuo yhteen nuoria, tutkijoita sekä päättäjiä keskustelemaan muun muassa Suomen vähemmistönuorista, kuulemaan tieteen ja vaikuttamistyön yhteensovittamisesta ja pohtimaan kestävän tulevaisuuden rakentamista Hackathonin merkeissä!

Torstai 22.11.2018

13.30 Kahvitarjoilu

14.00 Avajaissanat: Henni Axelin, opetus- ja kulttuuriministeriö

Tervetuloa professori Reetta Toivanen, HELSUS, ALL-YOUTH -hankkeen johtaja