Tutkien ja tarinoiden kohti pakolaistaustaisten nuorten hyvinvointia – teoksen julkistamistilaisuus tiistaina 16.3.2021 klo 11-12 (Zoom)

Teoksessa esitellään tutkimuksia, jotka on tehty kanssatutkimuksen menetelmää hyödyntäen yhteistyössä Suomeen turvapaikanhakijoina tulleiden nuorten aikuisten ja heitä ohjaavien am­mattilaisten kanssa. Teoksessa puhutaan siitä, millaisia kokemuksia pakolais­taustaisilla nuorilla on koulutuksesta ja työstä ja pohditaan, mitä nuorten koulutuspoluillaan ja työnhaussaan kohtaamille ongelmille voitaisiin tehdä. Teoksen ovat toimittaneet Tiina Rättilä ja Päivi Honkatukia Tampereen yliopistosta.

Tiina Rättilä (TAU): Alkusanat

Päivi Honkatukia (TAU) & Olli Sillanpää (Suomen Pakolaisnuorten tuki ry): Pakolaistaustaisten nuorten miesten unelmat tulevaisuudesta – miten tutkimme niitä yhdessä

Minna Hokkanen (TAU & TTT): Tarinateatteri tutkimuksen apuna

Munir Kershaw: Osallistujan näkökulma tutkimusyhteistyöhön – kokemuksia Valomo-projektista

Nina Tokola (UEF): Kanssatutkimusta pakolaistaustaisten nuorten naisten elämästä

KESKUSTELUA

Ilmoittaudu tilaisuuteen ma 15.3.2021 mennessä:
Saat sähköpostissa henkilökohtaisen Zoom-linkin ennen tilaisuuden alkua. TERVETULOA!