Taitokeskuksessa avoimet ovet perjantaina 27.9. klo 17.30-19.30. TERVETULOA!

Taitokeskus avaa ovensa yleisölle Tutkijoiden yössä

elvytysnukke Taitokeskuksessa
Kaupin kampuksen Taitokeskukseen pääsee tutustumaan Tutkijoiden yössä 27. syyskuuta. Taitokeskus on lääketieteen ja terveysalojen opiskelijoiden ja ammattilaisten koulutuskeskus.

Todellisia sairaalaympäristöjä vastaavissa simulaatiotiloissa opiskelijat ja ammattilaiset voivat harjoitella toimintaa muun muassa teho-osastolla, ensiavussa tai synnytyssalissa.

– Simulaatio-opetus soveltuu hyvin kliinisten taitojen, päätöksenteon, kommunikaation ja tiimityöskentelyn opettamiseen, toteaa Taitokeskuksen toiminnanjohtaja, lastentautien erikoislääkäri Nina Hutri-Kähönen.

Kliinisten taitojen tiloissa opiskelijoilla on mahdollisuus harjoitella erilaisia toimenpiteitä kipsauksesta silmä- ja korvatutkimuksiin sekä tutustua leikkaussalin välineistöön.

Avoimien ovien aikana Taitokeskuksessa voi muun muassa tutustua lasten simulaatiotilaan, ambulanssiin ja leikkaussaliin sekä harjoitella elvytystä, haavojen sulkua ja verinäytteiden ottoa.

Arvo-rakennuksessa sijaitseva Taitokeskus on Tampereen yliopiston, Tampereen ammattikorkeakoulun ja Pirkanmaan sairaanhoitopiirin yhteinen koulutuskeskus. Tutkijoiden yönä Taitokeskuksen ovet ovat avoinna klo 17.30 – 19.30.

Lisätietoja:
Taitokeskuksen toiminnanjohtaja Nina Hutri-Kähönen, 050 318 6288, nina.hutri-kahonen@tuni.fi

Käsitellään kommentteja...