Hankekirjoitusleiri 6.-7.6.2024 Valkeisen Lomassa Ähtärissä

Kuva: Pixabay

Hankekirjoitusleiri tarjoaa tietoa, tärppejä, kollegiaalista tukea ja kalenterin vapautusta syventävään pohdintaan ideasi muokkaamiseksi hankkeeksi. Suuren suosion saavuttanut konsepti jatkuu nyt Tuottajakeskus Living Labin toteuttamana ja kutsuu sinut mukaan ajattelemaan isommin!

Leirillä saat tietoa luovan alan ajankohtaisista hauista sekä hankevalmistelun parhaista käytännöistä, mutta ennen kaikkea pääset ohjatusti rakentamaan ideastasi valmista hankesuunnitelmaa. Fasilitaattoreina Päivi Puutio TAMKin projektitoimistosta ja Susanna Ihanus Tuottajakeskus Living Labista.

Lisäksi leirillä vierailee ulkopuolisina asiantuntijoina (osa etänä) mm. TAIKEn Luova verkko –hankepäällikkö Sofia-Charlotta Kakko, OPH:n Luova Eurooppa -yhteyspisteen ohjelma-asiantuntija Riikka Koivula ja Etelä-Pohjanmaan liiton aluekehitysjohtaja Heli Rintala. Koko alustava ohjelma löytyy artikkelista alempaa.

Hankekirjoitusleirin kohderyhmänä ovat luovan alan tuottajat ja tuottajanomaisesti toimivat Pirkanmaalla, Etelä-Pohjanmaalla ja Keski-Suomessa niin yksityiseltä kuin kuntasektorilta. Leirillä voit osallistua yhteisiin osuuksiin, rahoitusinfoihin ja vaihtoehtoiseen rinnakkaisohjelmaan tarpeesi ja työskentelytilanteesi mukaan. Sparrausta saat henkilökohtaisesti fasilitaattoreilta koko leirin ajan.

Leiripaikkana Ähtärissä toimii Valkeisen Loma torstaina 6.6.2024. klo 9.30-17 ja perjantaina 7.6. klo 9-16. Torstai-iltana lisäksi vapaamuotoista verkostoitumista ja tuottajien työhyvinvoinnin edistämistä.  Kellonajat ovat alustavat ja mahdollisista muutoksista aikatauluun ilmoitetaan.

Onko tämä minulle, kun en ole koskaan mitään hanketta hakenut?

Tietoa siitä, mikä on ideasi paras rahoitusinstrumentti, ei tarvitse vielä olla. Riittää kun sinulla on idea, jonka tarpeellisuuteen vahvasti luotat ja jonka äärellä olet halukas työskentelemään pari päivää. Leirillä pääset halutessasi myös etsimään tulevaisuuden suuntia ennakointityökalujen avulla ohjelman omassa osiossa. Ennakkotehtävässä (alla) pääset myös jo pohtimaan asiaa.
Ilmoittaudu mukaan leirille ilmoittautumislomakkeella (avautuu uuteen välilehteen)!

Ennakkotehtävä ilmoittautumislomakkeen täytön jälkeen:

Alustava ohjelma

torstai 6.6.2024
klo 9.30 Aamukahvit ja tutustuminen
Johdatus aiheeseen
Käynnistetään kirjoittaminen: Tausta, tarve, vaikuttavuus

klo 12 lounas

klo 13 Työskentely jatkuu
Tavoite, kohderyhmä, toimenpiteet, aikataulutus
Rinnakkainen info:
Kohti seuraavaa Luovan ja kulttuurialan innovaatio-osaamisen teeman (ESR+) hakua
Sofia-Charlotta Kakko, TAIKE Luova verkko -hanke
(iltapäiväkahvit työskentelyn lomassa)
Leader-rahoitukset Etelä-Pohjanmaalla  – tukimuodot luovan alan toimijoille
Toiminnanjohtaja Paula Erkkilä, Kuudestaan ry
Rinnakkainen info halukkaille:
Tulevaisuuden ennakointityökalu: Trendianalyysi
Päivi Puutio, TAMK

klo 16.30-17 Päivän yhteenveto

klo 17-21 Vapaavalintainen ohjelma ja majoitus, illallinen, sauna

perjantai 7.6.2024
klo 9 Kohti uutta kirjoituspäivää
Tulokset, tiedotus ja vaikuttavuus

klo 10-11 Luova Eurooppa -haun konkreettiset tärpit ja tuleva haku
ohjelma-asiantuntija Riikka Koivula, OPH Luova Eurooppa –yhteyspiste

klo 12 Lounas

klo 13 Työskentely jatkuu
klo 13.00 Maakuntaliiton rahoitukset
aluekehitysjohtaja Heli Rintala, Etelä-Pohjanmaan liitto
(iltapäiväkahvit työskentelyn lomassa)

klo 15.30-16 Päivän yhteenveto ja päätös

Leirille on mahdollisuus osallistua myös vain päiväohjelmaan. Hanke tarjoaa asiantuntijapalvelut, kahvit ja iltaohjelman. Lounas ja majoittuminen sekä torstai-illan ruokailu ovat omakustanteiset.  Järjestämme yhteiskuljetuksen leirille Tampereelta Ylöjärven ja Virtain kautta, sitovat ilmoittautumiset kuljetuksiin ilmoittautumislomakkeella (kuljetus järjestetään, jos ilmoittautuneita siihen on tarpeeksi). Myös Seinäjoelta on muutamalle kimppakyytimahdollisuus, ilmaise halukkuutesi ilmoittautumislomakkeella niin sinuun ollaan yhteydessä.

Majoitus Valkeisen Lomassa
Majoitus yhden/kahden hengen huoneissa
96 EUR/hlö/1 vrk/1hh sis. aamiaisen ja liinavaatteet ja kylpypyyhkeen
52 EUR/hlö/1 vrk/2hh sis. aamiaiset ja liinavaatteet ja kylpypyyhkeen

Majoitus varataan itse suoraan Valkeisen Lomasta sähköpostitse valkeisenloma@valkeisenloma.com tai puhelimitse 050 533 6045. Kerro, että olet tulossa Hankekirjoitusleirille ja varaa haluamasi majoitus. Voit myös kysyä huonetta esim. kolmen henkilön porukalle. Majoituksen mahdolliset peruutukset ja muun majoitukseen liittyvän hoitaa majoittuja itse suoraan Valkeisen Loman kanssa heidän peruutusehtojensa mukaisesti.

Tervetuloa uppoutumaan oman hankeideasi työstämiseen tsemppaavassa ilmapiirissä, kollegat mukana sparraamassa!  Ilmoittaudu siis pian mukaan verkkolomakkeella

Lisätietoja:
projektipäällikkö Susanna Ihanus
susanna.ihanus@tuni.fi
p. 050 5222 755
sites.tuni.fi/tuottajakeskuslivinglab

Tuottajakeskus Living Lab -projektia koordinoi Tampereen ammattikorkeakoulu kumppaneinaan Metropolia Ammattikorkeakoulu, Seinäjoen ammattikorkeakoulu, Humanistinen ammattikorkeakoulu ja elävän musiikin edunvalvontajärjestö LiveFIN ry. Hankeaika 1.1.2024-30.6.2026. Hanke on Euroopan unionin osarahoittama.