Class Notebook: Materiaalin siirtäminen opettajalta kurssiryhmän nähtäväksi

OneNoten Class Notebookissa on kätevä ylläpitää kurssialustaa. Class Notebookin ominaisuuksiin kuuluu mm. se, että voit suunnitella kurssia ja säilyttää materiaalia yksityisesti ”Vain opettajalle” -osan avulla. Kun sitten haluat siirtää jotakin materiaalia opiskelijoiden nähtäville, ei sinun tarvitse alkaa kopioida erikseen kaikkea – onhan tähän ihan oma polkunsa Class Notebookissa. Tämä polku esitellään sinulle tässä vinkissä.

Mitä tarvitsen?

Tarvitset Class Notebookin sekä valmiiksi luomasi ”Vain opettajalle” -osan, jossa on yhteistyöalueelle jaettavaa materiaalia.

Miten toimin?

Muistikirjojen hallinta -näkymän kautta pääset valitsemaan ”Vain opettaja” -osion käyttöösi.

Klikkaa ensin hiiren kakkospainikkeella sitä osaa, jonka haluat siirtää opiskelijoiden nähtäville. Voit valita joko siirtämisen tai kopioimisen (Move or Copy). Työpöytäsovelluksessa on saatavissa myös yhdistämisvaihtoehto (Merge).

Lopuksi valitse listalta kohde, mihin haluat materiaalisi siirtää.

Sovellus saattaa kysyä sinulta muutaman lisäkysymyksen esim. liittyen siihen, haluatko säilyttää materiaalit myös ”Vain opettajalle” -osiossa säilössä.

Jos haluat hyödyntää OneNoten yhteiskirjoittamisen henkilökohtaisempaa tarkastelua, katso vinkki täältä.

Huomioi myös, että voit sulkea yhteistyötilan, esimerkiksi deadlinen jälkeen. Materiaalit jäävät näkyville, mutta niitä ei enää pääse muokkaamaan.

Vinkki päivitetty 5/2022