TLC: Pedagoginen tieto ja tuki yhdessä osoitteessa

Missä opettajille suunnatut koulutukset? Mistä tietoa ja tukea opetuksen suunnitteluun? Missä virtuaalinen opettajainhuoneisto? No, TLC:ssä!

Tampereen korkeakouluyhteisön Teaching and Learning Centre (TLC) tukee opettajien pedagogista osaamista ja kokoaa yliopiston ja ammattikorkeakoulun pedagogisen asiantuntemuksen sekä opettajille tarjottavat palvelut yhteen.

Teaching and Learning Centre (TLC) on verkostomainen toimintamalli, joka tarjoaa koko korkeakouluyhteisön opettajille koulutusta ja pedagogista tukea uran jokaisella askelmalla. TLC järjestää esimerkiksi seminaareja, joissa tutkijat, opettajat ja opetuksen kehittäjät pääsevät esittelemään ja keskustelemaan töidensä tuloksista sekä kehittämään niitä edelleen yhdessä. Tavoitteena on saada hankkeista saadut tulokset ja kehittämistyö yhteisön käyttöön.

Sivustolla tarjotaan väylä pedagogisen tuen etsimiseen. Sen sisältöä ovat opetustyön arkiset kysymykset, opettajana kehittyminen, opetuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi, pedagoginen johtaminen sekä opetustyön tietojärjestelmät. Sivustolla on myös koulutuskalenteri, joka kokoaa korkeakouluyhteisön opettajille suunnatun koulutustarjonnan, ja Opettajainhuoneistoksi nimetty Yammer-keskustelupalsta. Keskeisimmät ohjeet ja henkilöstökoulutukset löytyvät edelleen myös korkeakouluyhteisön intrasta.

TLC:n löydät osoitteesta:  www.tuni.fi/tlc.

Vinkki päivitetty 5/2022