Korona toi sisäilmastonmuutoksen – Licence to Breathe -hankkeen loppuwebinaari 31.3.

L2B-hanke selvitti keinoja, joilla sisätilat tehdään turvalliseksi koronaa ja muita tartuntatauteja vastaan. Osallistu hankkeen loppuwebinaariin ja kuule, miten pandemia muuttaa rakennettua ympäristöä!

Koronapandemia on tuonut pysyvän muutoksen siihen, kuinka suunnittelemme, käytämme ja puhdistamme sisätiloja. Tutkimustietoa tarvitaan vielä lisää, mutta se on jo nyt varmaa, että moni asia pitää suunnitella uusiksi.

Tampereen korkeakouluyhteisön Licence to Breathe -hanke järjestää 31.3. kello 12-14 kaikille avoimen webinaarin, jossa esitellään hankkeen tuloksia. Tutkimusryhmä on tiivistänyt keskeiset löydökset kolmeen tärkeään kokonaisuuteen:

• Virus on vikkelä: Patogeeniset tartuntamekanismit ja sen mittaaminen pinnoilta tai ilmasta on vielä haasteellista
  • Sisäilmastonmuutos: Lupa hengittää!
  • Käytös ja koodi turvallisuudelle: Älykkäällä ympäristöllä vastuulliseen ja turvalliseen käyttäjäkokemukseen

Jokaisessa kokonaisuudessa asiantuntijat luovat tilannekuvan, minkä jälkeen pidetään keskusteluosuus kutsuttujen vieraiden kanssa.

Tervetuloa mukaan tilaisuuteen! Voit osallistua tämän linkin kautta.

Licence to Breathe -hanke sai Business Finlandilta 300 000 euron co-creation-rahoituksen. Hankkeen aikana L2B on yhdistänyt voimansa kahden muun turvalliseen sisäilmastoon keskittyvän hankkeen (AIRCO ja Tupa) kanssa muodostaen laajemman E3-hankkevalmistelun. Tampereen korkeakouluyhteisön hankkeeseen osallistui myös yli 30 suomalaista laboratorio- ja teknologiayritystä, ohjelmistotoimittajaa sekä terveys-, rakennus- ja kiinteistöalan toimijaa.

Lisätietoja:

Industry professor Piia Sormunen