Laajennetun todellisuuden Häme -hankkeen julkinen loppuraportti

Kokosimme Laajennetun todellisuuden Häme -hankkeesta lyhyen ja ytimekkään julkisen loppuraportin virallisen loppuraportin ohelle. Tästä julkaisusta löytyy matkamme kuvitettuna vuoden ajalta. Käykää kurkkaamassa!

Laajennetun todellisuuden Häme oli Hämeen ammattikorkeakoulun ja Tampereen yliopiston yhteishanke, jonka rahoitti Hämeen liitto. Tavoitteenamme oli selvittää laajennetun todellisuuden (XR) teknologian käyttökohteita yritysten liiketoiminnassa ja julkisella sektorilla.

Toimintaa oli aina huhtikuusta 2023 toukokuun loppuun 2024. Tänä aikana kutsuimme yrityksiä vierailemaan Tampereen yliopiston Rakennustalon Extended Virtual Architecture (EVA) -laboratoriossa ja Hämeen ammattikorkeakoulun HAMK Smart -tutkimusyksikössä.

Yhteistyössä on voimaa – olit sitten samassa tilassa yhteistyökumppaneiden kanssa tai et.

Vielä viimeinen kiitos kaikille yritysvieraillemme, ohjausryhmän jäsenille, koko projektiryhmälle ja tietysti rahoittajallemme Hämeen liitolle!

Tästä on hyvä jatkaa matkaa eteenpäin uuden XR-teknologian hankkeen parissa syksyllä. Kiitos jatkuvasta luottamuksestanne Hämeen liitto ja Pirkanmaan liitto!

Julkinen loppuraportti

Täältä löytyy Laajennetun todellisuuden Häme -hankkeen julkinen loppuraportti:

Laajennetun todellisuuden Häme – julkinen loppuraportti

Hankkeen esittelyvideo

Credit videosta kuuluu HAMKin Jali Närhelle!

Toista video YouTubessa (aukeaa uuteen välilehteen)

Hankkeesta lisää kotisivuiltamme: Laajennetun todellisuuden Häme – HAMK

Lisätietoja:

Sanna-Maaria Siintoharju, KTM
HAMK Design Factory, projektipäällikkö & Senior Lecturer
sanna-maaria.siintoharju@hamk.fi

Jaakko Kinnunen, FM
CoreLabin projektipäällikkö, viestintävastaava
jaakko.kinnunen@tuni.fi

Teksti ja kuvat

Alisa Hakola, YTM
Tiedottaja ja tutkija, CoreLab
alisa.hakola@tuni.fi

Laajennetun todellisuuden Häme -hankkeen rahoittaa Hämeen Liitto.