Webinaari: TOSI-tilat ja yliopistoyhteisön työskentelytavat ja tilakokonaisuudet, 25.11. klo 9-11

TOSI-tilat-tutkimishankkeen tavoitteena on kehittää tulevaisuuden oppimis-, tutkimus- ja työympäristöjen tilakonsepteja pandemian jälkeiseen aikaan siten, että ne ovat monistettavissa myös muille yliopistokampuksille.

Tervetuloa mukaan TOSI-tilat-hankkeen 3. webinaariin, jossa tarkastellaan hankkeen tuloksia.  Tilaisuudessa käsitellään muun muassa akateemisen työn ja opiskelun muutosta koronapandemian jälkeen sekä yliopistokampusten tulevaisuuden tilaratkaisuja.

Tilaisuus sopii kaikille kampuskehityksestä ja uusista tilaratkaisuista kiinnostuneille sekä tietenkin korkeakouluissa työskenteleville.

Voit ilmoittautua tämän lomakkeen kautta.

Tilaisuuden ohjelma

09.00 Tilaisuuden avaus , Sanna Sianoja, toimitusjohtaja, Suomen yliopistokiinteistöt ​Oy
09.05 Tulevaisuuden akateeminen työ ja opiskelu: ​hankkeen keskeiset löydökset, Jenni Poutanen, yliopisto-opettaja, arkkitehtuuri ​
09.35 Kysymyksiä ja keskustelua ​
09.45 Akateemisen yhteisön työskentelytavat ja tilakokonaisuudet, Jenni Poutanen, yliopisto-opettaja, arkkitehtuuri ​
10.15 Yliopistokampusten yhteiskehittäminen: kyselytyökalu ja yhteiskehittämisen mahdollisuudet, Miikka Palvalin, tutkijatohtori, tietojohtaminen ​& Jenni Poutanen, yliopisto-opettaja, arkkitehtuuri ​
10.45 Kysymyksiä ja keskustelua ​
11.00 Tilaisuuden päätös

Voit myös tutustua aiempiin webinaareihin CoreLabin Youtube-kanalla.

Toista video YouTubessa (aukeaa uuteen välilehteen)

TOSI-tilat-hankkeen tavoitteena on tarkastella tulevaisuuden oppimis- ja työympäristöjen toiminnan tarpeita sekä kehittää niihin liittyviä tilakonsepteja. Tutkimuksen tuloksena syntyy selvitys pandemian pysyvistä vaikutuksista tilojen käyttöön Tampereen yliopistossa sekä laajempi katsaus globaalissa kontekstissa yliopisto-opetuksen tulevaisuuteen. Hankkeessa ovat mukana Suomen Yliopistokiinteistöt oy, Tampereen yliopiston kampuskehitys ja Rakennetun ympäristön tiedekunta. Tutkimuksen tarkoituksena on löytää ratkaisuja, jotka olisivat hyödynnettävissä laajemmin eri yliopistokampuksilla.