FabLabin iltaohjaajat esittäytyvät

Valokuvassa istuu neljä henkilöä sohvalla.

Syyskuun alusta FabLabin iltaohjaajina aloittivat neljä innokasta yliopiston opiskelijaa.

Uusina ohjaajina aloittivat Riina ja Paavo sekä vanhoina konkareina jatkavat Kristian sekä Topi.

Valkuvassa henkilö istumassa.

Moikka! Mun nimi on Riina ja aloittelen juuri 3.vuoden opintoja materiaalitekniikan tutkinto-ohjelmassa.

– Ohjaajan hommiin innostuminen lähti viime keväänä. Digitaalinen valmistus kiinnosti, mutta en vielä omien opintojen myötä ollut päässyt FabLabiin kauheasti tutustumaan. Niinpä ajattelin, että tämä olisi täydellinen tilaisuus päästä mukaan oppimaan itsekin runsaasti FabLabin toiminnasta sekä päästä mukaan kivaan porukkaan, kertoo Riina.

Valkuvassa henkilö istumassa.

Morjesta, mä oon Paavo. Alun perin olen kotoisin Kouvolasta ja nyt  muutaman vuoden asustellut täällä Hervannassa. Opiskelen tällä hetkellä kolmatta vuotta Sähkötekniikalla ja pääaineenani on tietoliikennetekniikka. Vapaa-aikani kuluu tapahtumien, harrastusten ja järjestötoiminnan parissa.

– Jo heti fuksivuonna innostuin puuhastelemaan FabLabissa kaikenlaista. Kun laitteet ja tilat alkoivat tulla enemmän tutuksi, ajattelin että iltaohjaajaksi olisi mukava hakea ja tässä sitä ollaan, Paavo toteaa.

Konkarit:

Valkuvassa henkilö istumassa.Moi! Olen Kristian ja tulen Varsinais-Suomen kehdosta, Aurasta. Opiskelen automaatiotekniikkaa ja olen ollut sen verran kauan koulussa, että ensi vuonna uhkaa valmistuminen.

– Viime syksy iltaohjaajana sujui hyvin ja rauhallisesti koronan takia ja varmaan sen takia myös ei mitään ihmeellistä sattunut, muistelee Kristian.

Valkuvassa henkilö istumassa.Moro! Olen Topi, opiskelen viidettä vuotta konetekniikkaa.

– Iltaohjauksessa pääsee näkemään mitä erikoisempia projekteja ja auttamaan niiden toteuttamisessa. Samalla oppii myös itse käyttämään laitteita laajemmin, Topi kertoo

– Aina saa tulla kysymään apuja, etenkin 3D-tulostamisesta, rohkaisee Topi.

Nähdään FabLabissa!

FabLabin aukioloajat maanantaista torstaihin klo 9-19, perjantaisin klo 9-16.

Kotisivuiltamme löytyy paljon lisää tietoa meistä.