Opiskelijat hyödyntävät FabLabin digitaalista oppimisympäristöä harjoitustöissään

Valokuva opiskelijoista tutustumassa FabLabin tilaan.

Johdanto tekniikan opintoihin – opintojakson ensimmäisen vuoden opiskelijat tekevät jälleen rakentelutyönsä koteloinnin FabLabissa. Opiskelijoita opintojaksolla on tänä syksynä yli 250, joista osa käy tutustumassa etukäteen FabLabissa pienryhmissä. Tänään saimme jälleen vieraaksemme kaksi pienryhmää laite-esittelyyn.

Myöhemmin syksyllä ryhmät valitsevat maksimissaan kaksi henkilöä, jotka tulevat FabLabiin työstämään kotelointia paikanpäälle.

Kotelointiin käytettävät materiaalit ovat opiskelijoille ilmaisia tiettyyn rajaan asti. Valmiit ”ledivilkuttimet” ovat olleet perinteisesti näytillä Tietotalossa marras-joulukuun vaihteessa. Silloin meillä kaikilla on myös mahdollisuus äänestää hienointa ledivilkutinta.

Otamme FabLab-toiminnassa huomioon nykytilanteen muun muassa siten, että käytämme tilassa työskennellessämme suojavarusteita sekä rajoitamme yhtäaikaista asiakasmääräämme kymmeneen kertoo koordinaattori Hanne Lehtola. Keskitymme syyskaudella erityisesti perustehtäväämme olla korkeakouluyhteisön opetuksen ja tutkimuksen käytettävissä.

Otathan yhteyttä (hanne.lehtola@tuni.fi ) mikäli haluaisit hyödyntää jotenkin FabLabin palveluja!

Valokuva opiskelijoista tutustumassa laaserleikkuriin.Laasereihin tutustuminen.

Valokuva opiskelijoista tutustumassa 3D tulostukseen.

3D- tulostukseen perehtyminen.