FabLab avaa ovensa erityisjärjestelyin ti 18.8.

Pitkän sulkuajan jälkeen avaamme ovemme ti 18.8. Olemme auki toistaiseksi ma-pe klo 9-16. Mahdollistaaksemme turvallisen työtilan, rutiineja on muutettu ja tilassa yhtä aikaa työskentelevien määrää rajoitetaan.

Kun tulet tilaan työskentelemään huomioithan seuraavat säännöt:

• Voit työskennellä tilassa vain täysin terveenä (hengitystieoireisena/karanteenissa ei saa tulla kampukselle)
  • Pese ja desinfioi kädet FabLabiin tullessasi
  • Käytä suojavälineitä: työskentely FabLabissa edellyttää suojakäsineiden ja kasvomaskin käyttöä (varusteet saatavilla tilassa)
  • Kulje FabLabiin ilmoittautumisen kautta (nimilista käytössä tilassa työskentelevistä)
  • Pidä 2 metrin turvaväli muihin aina, kun se on mahdollista
  • Pyyhi työskentelypisteesi ja laitteiden/koneiden näppäimistöt tai kosketuspinnat desinfiointiliinalla lopetettuasi työskentelyn
  • Tiloissa voi olla max 10 asiakasta + FabLabin henkilökunta samanaikaisesti (tarpeen mukaan tulemme rajoittamaan henkilömääriä)
  • Asiakasmäärien rajoitusten vuoksi tilassa työskennellään max. kahden hengen pareina, eikä ryhmätyöskentely tilassa ole toistaiseksi mahdollista

FabLabin laitteet ovat varattavissa yliopiston tilavarausjärjestelmä Resource Bookerista. Vallitsevan tilanteen vuoksi myös pienin Trotec-laserleikkuri on siirretty järjestelmään, joten muistathan tehdä etukäteen varauksen myös tälle laitteelle.

Puun työstöön tarkoitettu Kalmar-huone on rajoitetussa käytössä. Pyydä henkilökunnalta avainkortti, mikäli haluat työskennellä huoneessa.

FabLabin neljä tiedostojen suunnitteluun tarkoitettua tietokonetta ovat poissa käytössä. Toistaiseksi emme järjestä tiloissa infoja tai muita tapahtumia, emmekä yleisöpäiviä. Mahdollisten pienien ryhmien vierailusta tiloissa on sovittava etukäteen.

Väliaikaisista säännöistä huolimatta toivomme idearikasta syyskautta ja yhteistyön jatkamista kanssanne! Pidetään tila turvallisena työskentelytilana meille kaikille.

Korona-tilanteen vuoksi yllä olevat säännöt ovat voimassa toistaiseksi. Päivitämme ohjeistusta tarpeen mukaan ja tiedotamme muutoksista Intrassa ja FabLabin verkkosivuilla,

Lisätietoja:
Hanne Lehtola