Tiimioppiminen antaa valmiuksia johtaa B2B-myynnin muutosta

Yhteenliitetyt kädet pöydän yllä.
Kuva: Pexels

On yleisesti tiedossa, että digitalisaatio ja kehittyvät teknologiat tulevat sekä muuttamaan että korvaamaan olemassa olevia työtehtäviä ja ammattinimikkeitä. Lisäksi tiedämme, että työn tekemisen tavat tulevat muuttumaan. Jo tällä hetkellä rutiinipitoisia, helposti automatisoitavissa olevia myynnin työtehtäviä siirtyy koneen tai robotin hoidettaviksi.

”Vuorovaikutus asiakkaan kanssa siirtyy erilaisiin digikanaviin ja ensimmäiset vuorovaikutustilanteet voivat tapahtua esimerkiksi chatbot-avusteisesti tai somekanavissa. Nämä digitaalisuuden mahdollistamat uudet tavat toimia muuttavat osaltaan myynnin rooleja”, kirjoittavat DI Minna Heikinheimo ja KTT Pia Hautamäki. He toimivat Tampereen ammattikorkeakoulun kansainvälisen myynnin ja myynnin johtamisen tutkintokoulutuksen valmentajina.

Lue blogiteksti Tiimioppiminen antaa valmiuksia johtaa B2B-myynnin muutosta TAMK-blogista.