Tällä sivulla esitellään Teaching and Learning Centren toimintaa ohjaavat pedagogiset periaatteet. Oppimislähtöinen ja yhteisöllinen toiminta yhdessä tulevaisuuteen suuntautuneen tutkimuksen ja kehittämisen kanssa edistävät yhteisön kokonaisvaltaista hyvinvointia. Tämä luo edellytyksiä kehittää koulutuksen ja tutkimuksen laatua kansainvälisesti korkealle tasolle.
Pedagogiset periaatteet
Oppijalähtöisyys
Pedagogiset käytäntömme ovat monipuolisia, joustavia ja oppimista tukevia. Toimintamme tukee opetus- ja ohjaushenkilöstön pedagogista asiantuntijuutta, toimijuutta ja kehittymistä asiantuntijayhteisön jäseneksi uran eri vaiheissa. Nostamme esille oppimisen ja opetuksen ajankohtaisia ilmiöitä. Toimintamme keskiössä on uudistuva opettajuus, joka tarkoittaa tietojen ja taitojen jatkuvaa päivittämistä, yhdessä tekemistä ja pedagogisten ratkaisujen soveltamista tarpeiden mukaan. Huomioimme uudet teknologiat ja tutkimme niiden mahdollisuuksia osaamisen edistämisessä. Luomme kiinnostavia uusia oppimisen mahdollisuuksia sekä rakennamme hyvinvoivaa työyhteisöä osaamisen laaja-alaisuuden ja monitieteisyyden sekä monipuolisten pedagogisten ratkaisujen kautta.
Yhteisöllisyys ja osallistavuus
Toimintamme perustuu yhteiseen tiedonmuodostukseen ja jakamiseen. Tuemme opettajia tekemään pedagogisesti kestäviä ratkaisuja ja toimimaan vastuullisesti. Yhteisölliset toimintatapamme ovat monitieteisiä ja -alaisia. Tiedostamme yhteisön monikulttuurisuuden ja moninaisuuden ja toimimme sen mukaisesti.
Tutkimusperustaisuus ja kehittäminen
Pedagoginen tukemme perustuu opetuksen ja oppimisen tutkimukseen. Seuraamme ajankohtaisia ilmiöitä, yhteiskunnan ja työelämän jatkuvaa muutosta sekä pedagogista tutkimusta ja kehitystä. Osallistumme kansallisiin ja kansainvälisiin verkostoihin ja tuemme niihin osallistumista edistääksemme korkeakouluyhteisön pedagogista uudistumista. Tarjoamme opettajille ja tiimeille mahdollisuuksia oman työn tutkimiseen, reflektointiin ja pedagogiseen kehittymiseen.