Yrittäjyys- ja innovaatioharjoitustöitä

CoreLab järjestää yhdessä Rakennustekniikan laitoksen kanssa osana Rakentamistalouden perusteet opintojaksoa Yrittäjyys- ja innovaatioharjoituksen. Yritykset voivat lähteä mukaan tarjoamalla aiheita harjoitustöihin.

Yrittäjyys- ja innovaatioharjoitus

Harjoitustyössä opiskelijoiden tehtävänä on innovoida ja suunnitella rakennus- ja kiinteistöalaan liittyvä uusi tuote tai palvelu ja kehittää sen ympärille liikeidea. Harjoitustyö tehdään 4-5 opiskelijan ryhmissä. Kurssille osallistuvat opiskelijat ovat rakennustekniikan 1. vuoden opiskelijoita. Harjoitustyö on osa fuksien Rakentamistalouden perusteet opintojaksoon sisältyvää yrittäjyys- ja innovaatiomoduulia. Opiskelijoilla on käytettävissä aikaa työn tekemiseen n. 30 tuntia / opiskelija.

Osallistuvilta yrityksiltä odotetaan aiheita harjoitustyöhön. Aihe voi olla yrityksessänne tällä hetkellä oleva kehityskohde tai ongelma, joka vaatisi ideointia ja kehitysehdotuksia. Tarjottava aihe voi olla myös jokin rakennusalan yleinen ongelma. Lisäksi yrityksiltä toivotaan ongelman esittelyä (n. 5-10 min) harjoitustöiden aloitustilaisuudessa ke 16.1. klo 13-16, opiskelijoiden kysymyksiin vastaamista harjoitustyön tiimoilta prosessin aikana sekä harjoitustöiden esittelytilaisuuteen osallistumista ke 22.2. klo 14-16.

Viime vuodelta on erittäin hyviä kokemuksia yritysten ja fuksien välisestä yhteistyöstä. Yksi ryhmä teki oivalluksen, jota he ovat jatkokehittäneet yhdessä yrityksen kanssa. Lue Paavon, Väinön ja Aten kokemuksista viime vuodelta tästä https://sykoy.fi/opiskelijayhteistyo-tuo-uusia-kasitteita-ja-toimintatapoja-laatikon-ulkopuolelta/

RAK-10300_Yrittajyys_ja_innovaatioharjoitustyo_yrityksille_2018

Alpo Salmisto