Webinaari: Workplace Science Slam aloittaa lähetykset tiistaina 16. kesäkuuta!

Kuten monilla muillakin työpaikoilla korona tyhjensi myös yliopiston käytävät. Miltä työympäristö näyttää tulevaisuudessa?

Työympäristöt ovat mullistuksessa: koronan myötä etätyö on kasvanut räjähdysmäisesti, mikä tuo muutospaineita rakentamiseen ja tilojen suunnitteluun. Workplace Science Slam -sarja tulee käsittelemään tätä ja muita työympäristötutkimukseen liittyviä kysymyksiä suomeksi ja englanniksi. Liity mukaan!

Workplace Science Slam on kuukausittain toistuva työympäristötutkimuksen uutislähetys. Webinaarit suoltaa eetteriin kehittämisalusta CoreLab Tampereen yliopistosta. Tavoitteena on jakaa työympäristötutkimuksen kuulumisia Suomesta ja ulkopaikkakunnilta. Science Slam -konsepti haastaa esiintyjät kertomaan tutkimuksistaan kansan kielellä, huumoria unohtamatta.

Ensimmäinen WSS toteutetaan tiistaina 16.6.2020 kello 9-10. Nappaa aamukahvisi kotitoimiston pöydälle ja liity mukaan! Tilaisuus on avoin kaikille työympäristöistä kiinnostuneille.

Lähetyksen linkki

Ohjelma:

9.00-9-20:

Mitä Euroopassa on tutkittu työympäristöistä ja toimitilajohtamisesta?

Tuuli Jylhä TU Delftistä, Hollannista tiivistää, mitä mielenkiintoista EuroFM-verkoston tutkimussymposiumissa “Stay Connected Sessions” nousi esiin kesäkuun alussa.

9.20-9.40:

Työn muotoilun ABC

Suvi Nenonen Tampereen yliopistosta esittelee syksyllä 2019 päättyneen Uuden työn muotoilu-hankkeen tuloksia, jonka valmennuspaketista voi olla monelle iloa pandemian luomassa kotityökokeilussa, jonka vaikutukset ovat koskettaneet eri tavoilla meitä kaikkia.

9.40-10.00:

Työympäristömuutoksen ajurit Suomessa

Vitalija Danivska Aalto-yliopistosta kertoo, mitä uunituore ja palkittu tutkimuspaperi nimeltään ”Workplace Change. Does it always lead to a new space?” pitää sisällään.  Tämä puheenvuoro on englanniksi.

Tilaisuuden uutisankkureina toimivat projektipäällikkö Jaakko Kinnunen ja dosentti Suvi Nenonen.