JIGIKISA 2023 - Metallin Mestarit

Kuulkaa kaikki teekkarit! On aika pistää luovuus ja kyvyt koetukselle ja ottaa mittaa toisistanne Metallin mestareina!

Jos tunnet olevasi hitsauksen guru tai olet vain kiinnostunut metallitöistä, tämä kilpailu on juuri sinua varten! Tarkoituksenamme on löytää parhaat jigimestarit, jotka osaavat suunnitella jigit niin, että ne tekevät metallitöiden suorittamisesta entistäkin hauskempaa ja helpompaa. Voit osallistua kisaan yksin tai pienryhmässä.

Ja mikä parasta, kolme parasta jigitaitajaa palkitaan riihikuivalla rahalla*! Voittajalle 700 euroa, toiselle sijalle 400 euroa ja kolmannelle sijalle 200 euroa.

Osallistuminen on todella helppoa! Hyödynnä yliopiston Fablab-työvälineitä ja valmista nerokas suunnitelmasi mm. 3D-mallinnus- ja -tulostusta sekä muita käytössäsi olevia laitteita hyödyntäen. Sinulla/teillä on käytettävissä 50 euron budjetti materiaaleihin. FabLab-työskentelyyn sinulla on mahdollisuus saada 2h sparrausapua opiskelijaohjaajilta.

HT Laser järjestää infotilaisuuden 17.3. klo 11 FabLabissa, jossa on mahdollisuus kuulla kilpailusta tarkemmin ja esittää kysymyksiä tehtävästä.

Osallistuminen on helppoa! Ilmoittaudu kilpailuun 19.3. mennessä, ilmoittautumiset: fablabtampere@tuni.fi. Toimitamme tarkempia tietoja tuotevaihtoehdoista kilpailuun ilmoittautuneille.

Aikaa kilpailutöiden jättämiseen on 11.4. asti. Laadi valmistussuunnitelma ja käyttöohje jigistäsi ja kerro meille, miten se tekee tuotteen valmistamisesta vaivattomampaa. Näytä meille, mitä hulluja ideoita ja kiinnitysratkaisuja sinulla on ja millä tavoin haluat edistää metallitöiden tekemistä.

Kilpailun tavoitteena on luoda innovatiivisia, käytännöllisiä ja tehokkaita jigimalleja.

Kilpailutöiden palkintojenjakotilaisuus järjestetään 19.4., jossa esitellään parhaimmaksi valitut työt.

Osallistumalla kilpailuun, saat mahdollisuuden saada tunnustusta ja voittaa rahapalkintoja. Tämä on tilaisuutesi loistaa ja osoittaa, että olet todellinen ”Metallin mestari”.

Tule mukaan tähän hauskaan ja haastavaan kilpailuun ja nappaa palkinto kotiin!

*)Palkinto maksetaan bruttona, jolloin saajan verokortin ennakkopidätysprosentti vaikuttaa lopulliseen maksettavaan summaan.

Kilpailun järjestää HT Laser yhteistyössä FabLab Tampereen kanssa.