Ti 19.3. Maankäytön suunnittelu hankekehityksen innovaatioiden mahdollistajana -työpaja

Tampereen yliopiston avoin yhteiskehittämisalusta CoreLab kutsuu Teidät työpajaan keskustelemaan kaavoituksen kehittämisestä vastaamaan kehittyvän urbanisoituvan yhteiskunnan tarpeita.

Kutsu_maankäyttöseminaari_20190319

Tilaisuuden tavoitteena on tunnistaa kaavoitukseen ja kaupunkisuunnitteluun liittyviä keskeisiä haasteita ja mahdollisuuksia, joiden avulla voidaan sovittaa yhteiskunnan eri sektoreiden tarpeet kaavoitukselle nykyistä paremmin yhteen.

Työpaja tuottaa aineistoa Tampereen yliopiston hankevalmisteluun liittyen. Hankkeen ytimessä ovat kaavoituksen ja urbaanin muutoksen lean-ajattelu, invest-in-ajattelu sekä uudet hybridiset ratkaisut ja digitaaliset alustat, joissa voidaan testata uusia skaalautuvia digitaalisia innovaatioita ja palveluja.

Tervetuloa mukaan!

Ti 19.3.2019 klo 13:00-16:00
Valve / Auditoriotila Tirra
Ludviginkatu 6, 00130 Helsinki

13.00 Kahvit

13.15 Tervetuloa
Professori, Ari Ahonen, Tampereen Yliopisto & Projektipäällikkö, Alpo Salmisto, Tampereen Yliopisto/CoreLab

13.25 Ketterä kaavoitus innovaatioiden mahdollistajana
Johtaja, Anu Kärkkäinen, Rakennusteollisuus RT

13.35 Kaavoituksen haasteet
Toimitusjohtaja, Jyrki Laurikainen, Rakli

13.50 MRL:n uudistuksen tarpeet ja mahdollisuudet valtion näkökulmasta
Rakennusneuvos, Matti Vatilo, Ympäristöministeriö

14.00 Kaavoitus kaupunkikehityksessä
Professori, Panu Lehtovuori, Tampereen Yliopisto

14.15 Hanke-esittely
Professori, Ari Ahonen, Tampereen yliopisto

14.30 Työpaja
– kaavoituksen tunnistetut ongelmat
– kaavoituksen uudet ratkaisumallit
– pilottihankkeet
Ari Ahonen & Panu Lehtovuori

15.45 Tilaisuuden yhteenveto ja päätös

Ilmoittautumiset työpajaan viimeistään 10.3.2019 osoitteeseen alpo.salmisto@tuni.fi.