CoreLab aloittaa oman podcast-sarjan!

Sarjassa keskitytään rakennetun ympäristön ajankohtaisiin kysymyksiin, uusin teknologioihin, tutkimus- ja kehityshankkeisiin ja kiinnostaviin henkilöihin.

CoreLab laajentaa toimintaansa podcastien puolelle. Lista ensimmäisistä vieraista on jo valmiina, ja sarja on tarkoitus lanseerata keväällä.

– Podcast on osa CoreLabin kasvu- ja viestintästrategiaa. Olemme saaneet erittäin innostunutta palautetta ja kehitämme sisältöä useiden tahojen kanssa, CoreLabin projektipäällikkö Jaakko Kinnunen toteaa.

Podcastin nimi on vielä salaisuus, joka paljastetaan ensimmäisessä lähetyksessä. Suurin osa lähetyksistä on suomenkielisiä. Vieraiksi kutsutaan sekä yliopiston tutkijoita että yritysmaailman edustajia. Podcast-isäntinä toimivat Kinnunen ja projektitutkija Juha Franssila.

– Englanninkielisen sisällön lisääminen on mielessäni kaiken aikaa. Meillä on yliopistolla ihmisiä ympäri maailmaa, joten englanti on luontainen valinta. Samalla se mahdollistaa suuremman kuulijakunnan, Kinnunen toteaa.

Podcastit löytyvät SoundCloud-pilvipalvelusta ja CoreLabin nettisivuilta. CoreLab tiedottaa uusista lähetyksistä myös sosiaalisen median kautta. Korona-tilanteen takia CoreLab joutuu siirtämään sarjan aloitusta, mutta aikataulusta tiedotetaan mahdollisimman pian.

Jaksot ovat noin 15 minuutin mittaisia, joten yhden tallenteen kuuntelee näppärästi vaikkapa linja-auton tai polkupyörän kyydissä.

– Me ollaan Juhan kanssa todella innostuneita tästä uudesta avauksesta. Podcastit ovat erittäin hyvä lisäys CoreLabin toimintaan, Kinnunen toteaa.