Digin viemää! -webinaari, pe 21.5. klo 12-14

Tule kuulolle Digin viemää -webinaariin, jossa jaetaan hyviä käytäntöjä ja kuullaan esimerkkejä digityökalujen ja -ympäristöjen käytöstä kuluneen lukuvuoden etäopetusajalta.

Tampereen korkeakouluyhteisön Digimentoriverkosto järjestää Digin viemää! -webinaarin pe 21.5. klo 12-14. Digimentoritoiminnan ja Digin viemää! -päivän tavoitteena on jakaa hyviä käytäntöjä digityökalujen ja -ympäristöjen hyödyntämisestä korkeakouluyhteisön sisällä. Webinaarissa kuullaan neljä esitystä, joista voit poimia vinkkejä mm. massakurssin järjestämiseen, vuorovaikutuksen lisäämiseen etäopetustilanteissa, esiintymiseen videolla ja arviointiin.

Puheenvuorot:

• Piia Jokiranta, Johanna Järvelin-Suomela ja Eeva Kaarne: Jaksetaan yhdessä! Vuorovaikutus mahdollistaa uuteen yhteisöön kiinnittymisen ja vertaistuki voi auttaa jaksamaan. Tässä minityöpajassa saat konkreettisia vinkkejä jaksamisen tukemiseen etävuorovaikutuksessa. Lisäksi tarjolla on ideoita osallistujien vertaistuen mahdollistamiseen ja pikapalautteen hyödyntämiseen.
  • Tarja Kinnunen: Kokemuksia ’Koronavirustartuntojen jäljitys’ -MOOC-kurssin järjestämisestä pandemian aikana. Kurssi suunniteltiin lyhyellä varoitusajalla keväällä 2020 yhteistyössä Itä-Suomen yliopiston kanssa. Tämä kaikille avoin kurssi on kouluttanut tuhansia henkilöitä tartuntojenjäljitystyöhön maan laajuisesti. Tässä esityksessä kerrotaan mm. kurssin toteutuksesta ja saamasta palautteesta.
  • Sami Suhonen: Aktivointia, arviointia ja analytiikka. Opiskelijoiden aktiivisuus on keskeinen opintomenestykseen vaikuttava tekijä niin verkossa kuin livenä opiskeltaessa. Tässä esityksessä tarkastellaan TAMKin fysiikan opetuksessa käytettyjä aktivoivia jatkuvan arvioinnin tapoja sekä analytiikan näkökulmaa niihin.
  • Marianna Leikomaa: Virkistävämpää videoesiintymistä. Verkkoluennot ja -videot ovat arkipäivää, Zoom’ista ja Teamsista tuskin enää päästään eroon. Videoiden käytössä on kuitenkin paljon eroa luokkahuoneessa tapahtuvaan opetukseen verrattuna. Esityksessä keskitytään nimenomaan videolla esiintymiseen sekä helppoihin osallistujien aktivointikeinoihin live-videotilanteissa, ei niinkään tekniikkaan tai videoiden jakamiseen.

Webinaarin taustakanavana toimiii Flinga-taulu, jonne olet jo ennakkoon tervetullut jakamaan omat vinkkisi: Minkä asian tai ilmiön toivot säilyvän etäajasta? Mitä käytäntöä tai oivallusta ei kannata unohtaa?

Webinaari pidetään Zoomilla .

Webinaariin ei tarvitse ilmoittautua.

Digimentoritoiminnan sivut