Orkesteriakatemian kisällit ja opiskelijat mukana Tampere Filharmonian konsertissa

Kuva: Jaakko Saarilampi

TAMK Musiikin ja Tampereen konservatorion yhteisen Orkesteriakatemian kevään toiminta huipentuu opiskelijoiden osallistumiseen Tampere Filharmonian konserttiin.

Tampere Filharmonian perjantain 16.4.2021 suorassa verkkokonsertissa kuullaan Mendelssohnin Hebridit-alkusoitto ja Tšaikovskin viides sinfonia ylikapellimestari Santtu-Matias Rouvalin johdolla. Konsertissa ovat mukana niin kisälliopiskelijat kuin Orkesteriakatemialaisia. Orkesteriakatemian Kisällitoiminnassa opiskelijat pääsevät työskentelemään lukuvuoden aikana neljälle erilliselle Tampere Filharmonian valitsemalle orkesteriviikolle. Opiskelijat valitaan Kisällitoimintaan koesoittojen perusteella, ja he pääsevät osallistumaan orkesterin toimintaan ammattimuusikoiden ohjauksessa.

Lue teosesittelyt konserttisivuilta ja klikkaa itsesi konserttiin klo 19 Tampere Filharmonian YouTube-kanavalta!