Sibelius-Akatemian maakuntavierailuna huilun mestarikurssi 1.-2.10.

Huilun mestarikurssin osallistuja, pianisti ja opettaja
Huilun mestarikurssilla säestäjänä toimi TAMK Musiikista Tuomas Turriago ja vierailevana opettajana Sibelius-Akatemiasta pedagogi Hanna Juutilainen.

Sibelius-Akatemian opettajat vierailevat musiikkioppilaitoksissa ympäri Suomea. Tällä viikolla maakuntavierailu saapuu Tampereelle huilun mestarikurssin merkeissä 1.-2.10.2021. Yhteistyössä koulutusta on järjestämässä Tampereen Konservatorio, Pirkanmaan musiikkiopisto ja TAMK Musiikki. Vieraileva opettaja on arvostettu muusikko ja pedagogi Hanna Juutilainen.

Sibelius-Akatemin maakuntavierailut liittyvät hankkeeseen, jonka arkoituksena on tukea nuorten musiikkiharrastusta ja tehdä pitkäjänteistä työtä innostuksen ja mahdollisuuksien lisäämiseksi koko maassa. Vierailut suunnitellaan aina yhteistyössä paikkakunnan opetushenkilökunnan kanssa.

Mukana mestarikurssilla on oppilaita ja opiskelijoita kaikista kolmesta tamperelaisesta oppilaitoksesta. Mukana voi olla myös kuunteluoppilaana, mutta mestarikurssi ei tänä vuonna koronan vuoksi ole avoin tilaisuus tai järjestä loppukonserttia.

Voit lukea lisää hankkeesta Taideyliopiston sivustolta: Maakunnalliset opetusvierailut | Taideyliopisto (uniarts.fi)