TampereRaw juhlii 20-vuotista taivaltaan tiiviissä yhteistyössä TAMK Musiikin kanssa

Nykymusiikkiyhtye TampereRaw juhlistaa This is my letter to the world -konsertissaan 20-vuotista taivaltaan Tampere-talossa kantaesitysten ja merkityksellisen uuden musiikin äärellä ke 10.11.2021. TAMK Musiikin eri toimijat ovat vahvasti mukana juhlakonsertin tuotannossa.

TampereRaw on laajentanut yhteistyötä Tampereella olevien toimijoiden kanssa. TAMK Musiikin Orkesteriakatemian yhdeksän nuorta soittajaa pääsee kantaesittämään nykysäveltäjien teoksia yhdessä kamarikuoro Tampere Cappellan ja ensemblen kanssa. Konsertin kolme teosta kertovat koskettavaa tarinaa niin ihmisestä, elämästä kuin kuolemastakin, solisteinaan laulajat Tuuli Lindeberg ja Aarne Pelkonen.

Kamarikuoro Tampere Cappella toimii myös TAMK Musiikin kuoronjohtajien harjoituskuorona. Kuoro esittää konsertissa ensiesityksenä TAMK Musiikissakin lehtorina toimivan Hannu Pohjannoron säveltämästä kamarioopperasta Birgitta osan ”Sinun on lähdettävä nyt”. Kuoroa on harjoittanut konserttiin kuoronjohdonopiskelija Marjukka Manner.

Katso lisätietoja Tampere-talon sivuilta.

Ennen konserttia Tampere-talon Aulaklubilla kuullaan TAMK Musiikin opiskelijoiden kamarimusiikkikokoonpanoja. Aulaklubi on maksuton tilaisuus.

klo 17.45 Jousikvartetti: Maria Turunen, Ida Hoefft, Lauri Suni ja Eero Vahtola soittavat D.Shostakovich 1. Jousikvarteton

klo 18 TampereRaw:n teokset tutuiksi taustakeskustelupaneeli
klo 18.45 viulisti Alena Lavrenchuk soittaa muutaman osan Bachia.

TampereRaw konserttiliput 30/25/12e Tampere-talon lipunmyynnistä.
YLE radioi konsertin.