TAMK Musiikin sävellysopiskelijoiden ja Mediapoliksen yhteistyötä esillä Tampere Biennalessa

Erke, Sanna ja Erika ovat kaikki päätyneet TAMKille omanlaistensa vaiheiden ja sattumien kautta. Pedagogi- ja sävellysopinnot ovat vahvistaneet jokaisen halua tehdä uraa säveltämisen ja musiikin parissa.

Tampere Biennale -festivaalissa pääsee sunnuntaina 14.4. näkemään ja kuulemaan TAMK Musiikin ja Mediapoliksen yhteistyön tuloksia Odottamattomia kohtaamisia -konsertissa. Sävellysopiskelijat sekä mediaopiskelijat ovat tuottaneet teoksia, joissa animaatio ja musiikki ovat rakentuneet vuorovaikutteisesti rinnakkain.

Sanna Vähälä opiskelee sävellystä ja muusikinteorian pedagogiikka neljättä vuotta, Erke Eriksenillä ja Erika Koljosella on menossa kolmas vuosi. Kolmikon luomistyön tuloksia pääsee kuulemaan sunnuntaisessa konsertissa.

Erke ja Erika ovat työskennelleet samassa ryhmässä. Heidän Winter Nocturne -teoksensa pohjautuu Erikan ideasta nousseeseen tarinaan, jonka hahmoina häärivät teoksessa kuultavat instrumentit. Musiikki ja visuaalisuus nivoutuvat tarinassa tiiviisti yhteen.

Meillä taas on hyvin kompakti ja pelkistetty teos, se ei perustu niinkään mihinkään tarinaan ja draamankaareen vaan tärkeintä oli musiikissani vallitseva synkkä tunnelma. Animaattori lähti sen pohjalta luomaan samantyylistä 3D-animaatiota, avaa Sanna.

Tervetuloa Kulttuuritalo Laikkuun sunnuntaina 14.4. klo 15-15.30. Sannan sekä Erken ja Erikan teosten lisäksi konsertissa esitetään neljä muuta animaatiota ja niihin sävellettyä uutta musiikkia.

Unexpected encounters /  Odottamattomia kohtaamisia
Tampere Biennale 15.4.