TAMK Musiikin opiskelijat putsasivat pöydän Madetoja-kilpailussa

Mieskuoro Alvar, johtaa Niklas Taanila.
Mieskuoro Alvar, johtaa Niklas Taanila. Kuva: Mieskuoroliitto

Helsingissä viikonloppuna järjestetyn VII Kansainvälisen Leevi Madetoja -mieskuorokilpailun kansainvälisen sarjan on voittanut Mieskuoro Alvar Jyväskylästä. Kuoroa johtaa TAMK Musiikista nyt valmistuva Niklas Taanila apunaan 3. vuoden opiskelija Riku Miettunen.  Riku Miettunen taasen johtaa jaetulle toiselle sijalle tullutta SEIM Ensembleä.

Jyväskyläläinen kuoro pokkasi voitostaan 2 200 euron palkintosumman. Kuoron johtajalle Niklas Taanilalle myönnettiin myös Matti Hyökki -kuoronjohtajapalkinto 2 000 euroa. Lisäksi kuoro sai 1 000 euron erikoispalkinnon parhaasta pakollisen Leevi Madetojan teoksen Ikävyys esityksestä.

Niklas Taanilan kuoronjohdon B-tutkintokonsertti ”Aurink jää toisse – kolmen kuoron konsertti” kuultiin juuri syksyllä 1.10. Tampereen tuomiokirkossa, konsertin vetäessä yleisöä lähes täyden salin.

Lämpimät onnittelut Niklaselle ja Rikulle!

Voit lukea lisää kilpailusta Suomen Mieskuoroliiton sivuilta täältä.