3.11.2020 klo 9.00- 11.30 Tulevaisuuden sote – Mikä on tutkimuksen rooli?

Seminaarissa kuulemme ajankohtaiset puheenvuorot sote-uudistuksen tilanteesta Tulevaisuuden sote-keskusohjelman, Pirkanmaan sote-valmistelun sekä Kaupin yliopistollisen sote-keskuksen näkökulmasta. Nykyhetkeä taustoittamaan katsomme myös menneeseen ja kuulemme katsauksen peruspalvelujen kehittämisen historiasta.

Tilaisuus on keskusteleva ”pyöreän pöydän” tilaisuus, jossa osallistujilla on tärkeä rooli. Tarkoitus on keskustella yhdessä alustusten pohjalta siitä, miten tutkimus voi olla vahvemmin mukana tulevaisuuden sote-järjestelmän kehittämisessä.

Aika: 3.11.2020 klo 9.00-11.30

Paikka: Zoom-verkkoympäristö. Kutsulinkki toimitetaan ilmoittautuneille henkilökohtaisesti.

Ilmoittaudu mukaan: ILMOITTAUTUMISEEN
Ilmoittautuminen sulkeutuu 30.10.2020. Zoom-linkki toimitetaan ilmoittautuneille sähköpostitse ennen tilaisuutta.

Ohjelma (TBC):

Puheenjohtaja Liina-Kaisa Tynkkynen​, dosentti, tenure track –tutkija Tampereen yliopisto

• Mistä ollaan tultu? Peruspalveluiden kehittämisen pitkä linja Juhani Lehto, emeritusprofessori, Tampereen yliopisto-
  • Pirkanmaan sote-valmistelun tilanne Jaakko Herrala, muutosjohtaja, Pirkanmaan liitto
  • Tulevaisuuden sote-keskus Anu Muuri, johtaja, THL
  • Kaupin yliopistollinen sote-keskus ja peruspalveluiden TKIO-ekosysteemi Jarkko Lumio, Suunnittelupäällikkö, Tampereen kaupunki

Tilaisuutta organisoi Tampereen korkeakouluyhteisön Kestävät hyvinvointijärjestelmät -tutkimusohjelma (Sustainable Welfare Systems). Kestävät hyvinvointijärjestelmät (Sustainable Welfare Systems, SWS) on Suomen akatemian rahoittama yliopiston strateginen tutkimusohjelma (Profi5). Ohjelman tavoitteena on tukea tulevaisuuden hyvinvointijärjestelmien rakentumista sosiaalisten, taloudellisten ja ekologisten kestävyyden periaatteiden mukaisesti. Tutkimusohjelma toimii sateenvarjona, jonka alla integroituvat korkeatasoinen tutkimus ja koulutus sekä tiivis yhteiskunnallinen vuorovaikutus.

Tilaisuus järjestetään yhteistyössä Pirkanmaan liiton, THL:n ja Tampereen kaupungin kanssa.

logot

Lisätietoa tapahtumasta: matias.heikkila@tuni.fi