Olemme selvittäneet tutkimusten avulla pariohjaukseen liittyviä näkökulmia, joista kerromme oheisella videolla tarkemmin. Jakson suunnittelu perustuu tutkimustietoon, jonka avulla olemme pyrkineet huomioimaan sekä pariohjauksen hyödyt että mahdolliset haasteet. Jaksolla opiskelijoille käyttävät aikaa yhteiseen suunnitteluun ja heitä ohjeistetaan toteuttamaan ohjauksia sekä yhdessä että myös erikseen. Mentorit voivat antaa palautetta yhteisesti tai yksilöllisesti tilanteen mukaan. Jaksolla opiskelijat harjoittelevat myös vertaisarviointia, ja tavoitteenamme on, että mentorin työmäärä ei pariohjaukseen siirtymisen myötä kasvaisi merkittävästi. Videolla kerrotaan jakson käytännöistä tarkemmin.
Syksyllä pääsemme siis pilotoimaan tätä pareittain tapahtuvaa työssäoppimisjaksoa esiopetusryhmissä. Sekä mentoreiden että opiskelijoiden palaute on silloin meille ensiarvoisen tärkeää, jotta pystymme edelleen kehittämään jaksoa toimivammaksi.