Vinkkejä ja tukea toimitusharjoittelun etäohjauksen järjestämiseen

Harjoitustoimituksen (Moreenimedia) toimintaa 14.11.2017. Kuva: Jonne Renvall.Miten järjestää toimitusharjoittelun ohjaus etänä ja varmistaa sekä ohjauksen riittävyys että laatu? Olemme koonneet erilliselle sivulle vinkkejä ja ohjeita etäohjaustyön tueksi. Sivun löytää yllä olevasta valikosta: Ohjeita toimitukselle > Vinkkejä ja tukea etäohjaukseen.

Sivua päivitetään kesän aika sitä mukaa kun uusia näkökulmia nousee esiin. Oletpa harjoittelussa oleva opiskelija tai harjoittelun ohjaaja, ole yhteydessä ja kerro vinkkisi hyvistä käytänteistä lähettämällä sähköpostia harjoittelujärjestelmän koordinaattorille: maarit.jaakkola@tuni.fi. Voit myös lähestyä kuvaamalla kiperiä tilanteita, joihin toivoisit malliratkaisuja. Toivomme voivamme jakaa vinkkejä ja malleja yli toimitusten rajojen tässä poikkeuksellisessa tilanteessa, jossa erilaisten ratkaisujen toimivuutta ei vielä ole testattu.

Kesän aikana järjestetään myös kaksi virtuaalista livekeskustelutilaisuutta, joiden tavoitteena on jakaa kokemuksia ja käytänteitä, etsiä ratkaisuja mahdollisesti esiin nousseisiin ongelmiin sekä kannustaa ja rohkaista eteenpäin:

• Virtuaalinen livekeskustelu työssäoppimisesta harjoittelijoille torstaina 11.6. kello 15–16
  • Virtuaalinen livekeskustelu harjoittelun ohjauksesta harjoitteluohjaajille perjantaina 12.6. kello 14–15

Kokoushuoneen linkki lähetetään etukäteen ilmoittautuneille. Tampereen yliopiston harjoittelujärjestelmässä mukana olevien opiskelijoiden ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Muut voivat ilmoittautua keskusteluun lähettämällä sähköpostia Maarit Jaakkolalle 8.6. mennessä: maarit.jaakkola@tuni.fi.