Teot kestävän kehityksen tavoitteiden mukaan

Kaikki kestävän kehityksen tavoitteet

Tampereen korkeakouluyhteisö tukee toiminnallaan YK:n kestävän kehityksen tavoitteita.

YK:n jäsenmaiden kestävän kehityksen tavoiteohjelma tähtää äärimmäisen köyhyyden poistamiseen sekä kestävään kehitykseen, jossa otetaan ympäristö, talous ja ihminen tasavertaisesti huomioon. Tampereen korkeakouluyhteisö edistää YK:n kestävän kehityksen tavoitteita toimintansa kannalta olennaisilla, korkeakouluyhteisön kanssa yhdessä määritellyillä osa-alueilla. Kestävän kehityksen tavoitteita edistetään niin yhteisön kuin organisaationkin tasolla, sekä koulutuksessa että tutkimuksessa.

Näiltä sivuilta löydät koonnin siitä, millä tavoin Tampereen yliopisto on edistänyt kestävän kehityksen tavoitteita toiminnallaan vuosina 2021 ja 2022. Jako on varsin keinotekoinen; suurin osa teoista edistää samanaikaisesti monia eri kestävän kehityksen tavoitteita, ellei jopa kaikkia niitä. Teot ovat kuitenkin jaoteltu tavoitteiden mukaan, jotta niitä olisi helpompi käsitellä ja konkreettisesti nähdä se, mihin Tampereen yliopistossa tehdyt kestävyyttä edistävät teot erityisesti nivoutuvat.

Tavoite 1: Ei köyhyyttä

Tavoite 2: Ei nälkää