SportUnin Helena Collin sai Opiskelijoiden Liikuntaliiton Vuoden Liekehtijä -palkinnon

Helena Collin on Vuoden Liekehtijä

Opiskelijoiden Liikuntaliitto (OLL) on valinnut SportUnin liikuntakeskusvastaava Helena Collinin Vuoden Liekehtijäksi.

Vuoden Liekehtijä on henkilö, jonka suonissa virtaa opiskelijaliikunnan ilo ja intohimo. Vuoden Liekehtijä käyttää pyyteettömästi aikaansa opiskelijaliikunnan eteen ja innostaa myös muita liikkumaan.

– Olen erityisen otettu ja yllättynyt palkinnosta. SportUnissa teemme asiat yhdessä, joten olen iloinen, että työmme huomioidaan. Erityisesti haluan kiittää tiimikavereitani, joiden kanssa jaksamme julistaa opiskelija- ja henkilöstöliikunnan ilosanomaa päivästä toiseen. Kiitos hyvästä yhteistyöstä myös OLL:n väelle, Collin sanoo.

OLL palkitsi Collinin, koska hän on ollut poikkeuksellisen aktiivinen liikuntatoimien verkoston toiminnassa. Hän on antanut aikaansa ja osaamistansa liiton toiminnan ja liikuntapalvelujen edistämiseen sekä toiminut esimerkkinä muille. Collin on ollut mukana järjestämässä liikuntatoimien valtakunnallisia kampanjoita ja luomassa Suomen korkeakoululiikuntaan turvallisemman tilan periaatteita ja käytäntöjä.

– Korkeakoululiikunnan toimijat tekevät valtakunnallisesti tärkeää työtä opiskelijoiden hyvinvoinnin eteen ja usein hyvin pienillä resursseilla. Jos voin itse edes vähän auttaa omalla osaamisellani, niin se on hienoa. Juuri valmisteilla olevat korkeakoululiikunnan turvallisemman tilan periaatteet tulevat käyttöön tietenkin myös SportUnissa, Collin lisää.

Collin vastaanotti palkintonsa Raatihuoneella Tampereella 8.11.2023.