Blogi: SELL Student Games 2019-kisakuulumiset

Perinteisesti suomalaiset opiskelijat Tampereelta ovat pärjänneet SELLeissä hyvin, eikä tämä vuosi ollut poikkeus tähän sääntöön. Turvokeen lajijaoston, Herwannan Hauiskäännön jäsenistä koostuvassa Suomen joukkueessa moni on kisannut talvella ja keväällä useammissa SM-kilpailuissa, mikä jossain määrin näkyi etenkin kisoihin valmistautumisessa. Tampereen yliopisto oli yhdeksän nostajan turvin ainoa Suomea voimanostokisoissa edustanut yliopisto – toivottavasti myös muista korkeakouluista saadaan tulevina vuosina nostajia näihin perinteikkäisiin kilpailuihin. Kun tämän vuoden joukkuekilpailussa lasketaan yhteen kuuden parhaiten sijoittuneen urheilijan sijoituksista saadut pisteet, voitti Tampereen yliopisto joukkuekilpailun kahden kullan, kahden hopean ja kahden pronssin ansiosta (12+12+9+9+8+8=59 pistettä). Toiseksi joukkuekilpailussa sijoittui Kaunasin teknillinen yliopisto ja kolmanneksi Vilnan yliopisto. Palkintona tästä joukkueemme sai komean kivestä ja lasista tehdyn pokaalin, sekä suuren laatikollisen kaurapuuroa! Myös näissä kisoissa Herwannan Hauiskääntö oli vahvasti esillä ja keräsi kannustuksellaan kiitosta. Mitalisijoille tarvittuja lisäkiloja saatiin yhdelle jos toisellekin joukkuekavereiden mahtavan kannustuksen ansiosta, mikä on yksi osoitus siitä, että voimme voimanostossakin puhua ehdottomasti joukkueurheilusta. Perinteinen SELLien kisareissu oli tänäkin vuonna hauiskääntöläisille kaikin puolin onnistunut ja josta halutaan Hervannassa pitää kiinni.

Herwannan Hauiskäännön joukkue:

Ville Vikman, kultaa sarjassa M105kg (725 kg)

Otto Fält, kultaa sarjassa M83kg (650 kg)

Miikka Hyötylä, hopeaa sarjassa M74kg (510 kg)

Petri Heikkinen, hopeaa sarjassa M93kg (687,5 kg)

Mikko Nuolioja, pronssia sarjassa M93kg (685 kg)

Riina Puhakka, pronssia sarjassa N63kg (292,5 kg)

Henrik Alenius, 8. sija sarjassa M83kg (570 kg)

Jan Lipponen, 9. sija sarjassa M83kg (570 kg)

Joona Leinonen, 10. sija sarjassa M83kg (562,5 kg)

Kerhon instagramista löytyy myös tarinoista kooste videomuodossa: https://www.instagram.com/herwannanhauiskaanto/

PALJON ONNEA HERWANNAN HAUISKÄÄNTÖ JA TAMPEREEN YLIOPISTO!