SportUni avaa rajoitetusti kaksi liikuntakeskusta kesäaukioloajoin 2.6.2020

Noudatamme korkeakouluyhteisön sekä Valtioneuvoston linjauksia. Rajoitustoimenpiteiden asteittaisen lieventämisen vuoksi korkeakouluyhteisön johto on päättänyt, että liikuntatilat voidaan avata turvallisuutta sekä THL:n hygieniaohjeistuksia noudattaen. Tämä vaatii erityisjärjestelyitä, jotta voimme edelleen ennaltaehkäistä koronaviruksen leviämistä.
Luethan koko tiedotteen ennen liikuntatiloihin saapumista!

2.6. alkaen avaamme seuraavat palvelut SportUnin asiakkaille TAMKin liikuntakeskuksessa ja Hervannan Tamppi Areenalla:

• Kuntosalit
  • Ulkoliikuntapaikat (ulkokuntosalit, beach volley)
  • Ulkoliikuntatunnit (8.6.-)
  • Personal Training-palvelut
  • Etäliikuntaneuvonta

Keskustakampuksen Atalpa avataan lattiaremonttien vuoksi mahdollisesti juhannuksen jälkeen. Sisällä toteutettavien ryhmäliikuntatuntien ja palloiluhallin vuorojen osalta tilannetta tarkastellaan erikseen myöhemmin. Tamppi Areenalla suljetaan tiloja kesäkuussa valintakokeiden ja palloiluhallin lattiaremontin vuoksi. Tästä lisätietoja myöhemmin. Bommari ei ole käytössä.

Treenataan turvallisesti!

Tulethan treenaamaan vain terveenä. Pese käsiäsi saippualla huolellisesti ja usein. Tiloissa on esillä käsidesiä. Jos yskit tai aivastat, käytä nenäliinaa ja heitä se heti roskakoriin tai käytä kyynärtaivettasi. Pese kädet heti tämän jälkeen. Ota huomioon muut tilojen käyttäjät ja noudata turvavälejä.

Erityisjärjestelyt liikuntatiloissa

• Tulethan liikuntatiloihin vain terveenä! Emme suosittele riskiryhmään kuuluvien treenaamista tiloissa.
  • Olemme tehneet tila- ja laitejärjestelyitä siten, että turvaväli voi toteutua. Huomioithan turvavälit koko käyntisi ajan.
  • Teemme tiloissa kävijämääräseurantaa, jotka ovat nähtävillä myös nettisivuilla. Suosittelemme treenin ajoittamista väljempiin kellonaikoihin.
  • Siivousta on tehostettu liikuntatiloissa ja henkilökunta tekee säännöllisesti siistimiskierroksen.
  • Huolehdi hyvästä käsihygieniasta ja käytä henkilökohtaista treenipyyhettä.
  • Pyyhi käyttämäsi laitteet ja välineet ennen ja jälkeen käytön tiloissa olevilla desinfiointiaineilla tai -liinoilla. Heitä liinat ja käsipaperit heti roskakoriin käytön jälkeen.
  • Vältä turhaa oleskelua tiloissa. Suosittelemme käymään kotona suihkussa. Saunat ovat poissa käytöstä.
  • Jokaiseen liikuntatilaan on määritelty maksimihenkilömäärä. Noudatathan tätä rajoitusta ja odotat vuoroasi, mikäli tila on täynnä.

Asiakaspalvelu

Pyrimme minimoimaan kontaktit liikuntatiloissa, jotta pystymme tarjoamaan turvallisen työskentely-ympäristön henkilökunnalle.

• Maksut vain kortilla ja mielellään lähimaksua käyttäen tai ePassilla.
  • Emme vuokraa tai lainaa mitään välineitä.
  • Kysymyksiä voit esittää myös soittamalla, sähköpostitse tai some-kanavissa välttääksesi turhaa kontaktia.

Kuntosalipalvelut

Kuntosaleilla otetaan seuraavat asiat huomioon:

• Aerobiset laitteet on pyritty sijoittamaan siten, että turvaväli säilyy. Muissa laitteissa huomioi muut liikkujat ja noudata turvavälejä.
  • Puhdista käyttämäsi laitteet ja välineet harjoittelun jälkeen tiloissa olevilla desinfiointiaineilla tai -liinoilla. Heitä liinat ja käsipaperit heti käytön jälkeen roskakoriin.
  • Olemme poistaneet saleilta käytöstä kaikki välineet, joita ei voi puhdistaa riittävästi käytön jälkeen (mm. tekstiiliset materiaalit).
  • Käytä omaa henkilökohtaista treenipyyhettä.
Turvavälit otettu huomioon.
Desinfiointiaineet kuntosaleilla, laitteet ja välineet pyyhitään ennen ja jälkeen käytön.

Personal training- ja liikuntaneuvontapalvelut

• PT –palveluissa vältetään ylimääräistä kontaktia sekä huomioidaan turvaetäisyys ja hygienia.
  • Mikäli sairastut, peru PT-tapaaminen mahdollisimman pian ottamalla ohjaajaan yhteyttä. Tässä poikkeavassa tilanteessa joustamme peruutusajoissa.
  • Liikuntaneuvontaa tarjotaan vain etänä juhannuksen jälkeen.

Kulkuoikeudet

• SportUnin käyttäjille on myönnetty kulkuoikeudet vain liikuntatiloihin. Kampusten muihin tiloihin ei ole kulkua.
  • Kulkua tiloissa rajoitetaan tarvittaessa, jos kävijämäärät nousevat liian suuriksi.
  • Tiloja saa käyttää vain voimassa olevalla liikuntamaksulla.

Ulkotunnit

• Ulkotuntien käytännöistä tiedotetaan myöhemmin.

Hyvityskäytäntö

TAMKin johto on päättänyt, että koronaviruksen aiheuttaman sulun vuoksi ei hyvitetä liikuntamaksuja. Jos kuitenkin olet maksanut kevään liikuntamaksusi vasta maaliskuussa, etkä halua enää tiloja käyttää, sinulla on oikeus koko kevätkauden maksun (opisk. 49€/hlöstö 55€) palautukseen. Tällöin käyttöoikeus liikuntatiloissa raukeaa. SportUnin henkilökunta on kyseisiin henkilöihin suoraan yhteydessä.

Tamppi Areenan ja TAMKin liikuntakeskuksen aukioloajat löydät SportUnin nettisivuilta.