SELL-kisat kisattiin Kaunasissa 16.-19.5.2024

SELL-kisoissa 16.-19. toukokuuta Liettuan Kaunasissa Tampereen Yliopistoa edusti voimanostossa Herwannan Hauiskääntö sekä lentopallossa Tampereen Teekkareiden Lentopallokerhon naisten joukkue, sekä TTLK:sta ja Mahdista muodostettu miesten joukkue.

SELL Student Games on kansainvälinen korkeakouluopiskelijoille tarkoitettu urheilufestivaali, joka järjestettiin tänä vuonna 39. kerran. Se on Euroopan suurin vuosittainen opiskelijaliikuntatapahtuma.

Lentopallojoukkueilla turnaus oli todella kovatasoinen ja vaikkei naisten joukkueelle menestystä kertynyt, oli kokemus hieno ja opettavainen. Miesten joukkue pärjäsi hieman paremmin voittaen kaksi peliä. Sijoituspelin miesten joukkue pelasi Aalto Volleytä vastaan voittaen sen 2-0. Molemmat joukkueet sijoittuivat seitsemänneksi.

Hervannan Hauiskääntö pärjäsi voimanostossa hienosti voittaen 5 mitalia. Hauiskäännöstä matkassa oli 7 kilpailijaa sekä 3 huoltajaa. Kaiken kaikkiaan reissu oli onnistunut ja kotiin palattiin kokemuksia rikkaampana!

Hauiskäännön tulokset:

Angeliina Halkosaari, hopeaa sarjassa +69kg yhteistuloksella 410kg. Kokonaispisteissä toinen

Laura Ollikainen, 4. sija sarjassa +69kg yhteistuloksella 352,5kg.

Nuutti Mansukoski, kultaa sarjassa +105kg yhteistuloksella 922,5kg.  Kokonaispisteissä ensimmäinen

Paul Ahokas, kultaa sarjassa -105kg yhteistuloksella 740kg. Kokonaispisteissä toinen

Jussi Raja-Aho, pronssia sarjassa -105kg yhteistuloksella 635kg

Niklas Lepoaho, pronssia sarjassa +105kg yhteistuloksella 717,5kg

Alexandre Angleraud, 5. sija sarjassa -93kg yhteistuloksella 552,5kg

Hieno suoritus koko Tampereen yliopiston edustukselta ja onnea mitalisaaliista!